Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MÅSTE skidorna vara breda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ShredTed" data-source="post: 575723" data-attributes="member: 37086"><p>det jag skrev?</p><p>citerar mig själv "inte de 100 bästa i bottenlös puder men när du tar dig ner för ett brant åk mellan klippor i lite djup snö, hårt eller slask är det klockrent."</p><p>erkänner att jag skrev "lite djup snö" men de är ju ändå 100 i midjan, jag väger 68 kilo o skulle köpa 190 långa. </p><p></p><p>sedan menade jag inte att de breda skidorna är bra i hård pist, utan allmänt svårmanövrerade. ska du ner där det lutar 55grader är det inte så lätt att svänga runt dom så snabbt som det kräver. detta är jag dock med "direkt" erfarenhet av. men av allmän skidkänsla mellan större och mindre skidor samt logiskt tänkande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ShredTed, post: 575723, member: 37086"] det jag skrev? citerar mig själv "inte de 100 bästa i bottenlös puder men när du tar dig ner för ett brant åk mellan klippor i lite djup snö, hårt eller slask är det klockrent." erkänner att jag skrev "lite djup snö" men de är ju ändå 100 i midjan, jag väger 68 kilo o skulle köpa 190 långa. sedan menade jag inte att de breda skidorna är bra i hård pist, utan allmänt svårmanövrerade. ska du ner där det lutar 55grader är det inte så lätt att svänga runt dom så snabbt som det kräver. detta är jag dock med "direkt" erfarenhet av. men av allmän skidkänsla mellan större och mindre skidor samt logiskt tänkande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MÅSTE skidorna vara breda?
Tillbaka
Topp