Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MÅSTE skidorna vara breda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 575907" data-attributes="member: 1008"><p>Tycker du att det är värt kostnaden att ta en sväng ner till Nürburgring om du har en Volvo V70 Glt? Eller vore det mer värt att lägga pengar på en banbil och sen kanske bara ha råd att åka till Mantorp?</p><p></p><p>Personligen föredrar jag alternativ nummer två men det är min högst personliga åsikt.</p><p></p><p>Sen skulle jag nog aldrig lägga pengarna på en bergsguide, men det är säkert jättebra för dom som vill åka sånt (alla som har sett hur 99% av guiderna nere i Alperna åker och vad dom åker på skulle nog håla med mig).</p><p></p><p>Skulle jag ha en 95mm skida i dagens läge och vara på väg ner till alperna så hade jag nog sålt den och lagt nån tusenlapp på en bättre beggad skida med 110mm+. Eller om jag hade haft möjlighet att få med flera par, skaffat ett par beggade rockerlagg/superfats, dom kan vara i princip hur risiga som helst så länge dom håller ihop.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 575907, member: 1008"] Tycker du att det är värt kostnaden att ta en sväng ner till Nürburgring om du har en Volvo V70 Glt? Eller vore det mer värt att lägga pengar på en banbil och sen kanske bara ha råd att åka till Mantorp? Personligen föredrar jag alternativ nummer två men det är min högst personliga åsikt. Sen skulle jag nog aldrig lägga pengarna på en bergsguide, men det är säkert jättebra för dom som vill åka sånt (alla som har sett hur 99% av guiderna nere i Alperna åker och vad dom åker på skulle nog håla med mig). Skulle jag ha en 95mm skida i dagens läge och vara på väg ner till alperna så hade jag nog sålt den och lagt nån tusenlapp på en bättre beggad skida med 110mm+. Eller om jag hade haft möjlighet att få med flera par, skaffat ett par beggade rockerlagg/superfats, dom kan vara i princip hur risiga som helst så länge dom håller ihop. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MÅSTE skidorna vara breda?
Tillbaka
Topp