Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 996188" data-attributes="member: 10760"><p>Joråseruatt</p><p>Jag har hållit på och filat, bytt, tweakat, ändrat mm med mina pjäxor de senaste 10 åren och för mig handlar det väldigt mycket om att hitta rätt stance för rätt tillfälle.</p><p></p><p>Utan att vara helt 100 så tror jag att den stora skillnaden mellan just Lange och Nordican är "ramp angle" vilket är lutningen i sulan, jämför med drop på löparskor.Nordican ganska mycket, Lange inte så mycket.</p><p>Det här kommer påverka hur du står och det kommer garanterat att påverka hur du upplever skidorna.</p><p>I övrigt så borde det inte vara extremt stora skillnader på pjucken eftersom du har den smala RX'en.</p><p></p><p>Jag har gått från Atomic RT 140 via Fischer WC 150 till Lange RS 140 och har nu hittat helt rätt i stancen och i känsla, Langen är dessutom en storlek mindre i skalet men justerade i hälen så att jag kommer hela vägen bak i skon vilket lätt till att flexen på skon upplevs som lite jämnare än vad jag är van vid sen tidigare.</p><p></p><p>Hur ser det ut med vinkel framåt? jag justerar den med en kil i bakkappan beroende på om jag är i pist eller utanför, jag vill stå rakare utanför och ha lite mer aggressiv vinkel i pisten (och då på pistskidor).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 996188, member: 10760"] Joråseruatt Jag har hållit på och filat, bytt, tweakat, ändrat mm med mina pjäxor de senaste 10 åren och för mig handlar det väldigt mycket om att hitta rätt stance för rätt tillfälle. Utan att vara helt 100 så tror jag att den stora skillnaden mellan just Lange och Nordican är "ramp angle" vilket är lutningen i sulan, jämför med drop på löparskor.Nordican ganska mycket, Lange inte så mycket. Det här kommer påverka hur du står och det kommer garanterat att påverka hur du upplever skidorna. I övrigt så borde det inte vara extremt stora skillnader på pjucken eftersom du har den smala RX'en. Jag har gått från Atomic RT 140 via Fischer WC 150 till Lange RS 140 och har nu hittat helt rätt i stancen och i känsla, Langen är dessutom en storlek mindre i skalet men justerade i hälen så att jag kommer hela vägen bak i skon vilket lätt till att flexen på skon upplevs som lite jämnare än vad jag är van vid sen tidigare. Hur ser det ut med vinkel framåt? jag justerar den med en kil i bakkappan beroende på om jag är i pist eller utanför, jag vill stå rakare utanför och ha lite mer aggressiv vinkel i pisten (och då på pistskidor). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Tillbaka
Topp