Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 996257" data-attributes="member: 120579"><p>Sjukt intressant tråd. Jag bytte pjäxor för 3 år sen och det behövdes lång inkörningstid och först nu känns det som jag är hemma. Mina gamla pjuk va ett par från tidigt 90 tal Raichle flexon comp som jag åkt otroligt mycket i, För 3 år sen så kände jag att dom var rejält matta samt att dom blivit en halv stolek för stora.</p><p>Köpte ett par nordica speedmachine 110 vilket fick lästas samt att vi formgjutit sulor. Första provåkning så kände jag att jag stod mycket närmare snön och dom första svängarna så vågade jag inte riktigt lita på pjäxorna kändes som jag skulle åka omkull när jag la vikten på plösen, det var jättestor skillnad mellan pjäxorna.</p><p>Jag åker i dagsläget nästan uteslutande pist älskar att trycka på och carvar bra enligt andra, behöver säkert mer teknik då jag inte har så mycket tryck på inner skidan. Har dock inte testa att ändra någon canting allt att labba med tejp kilar. Känns dock som att jag inte behöver mer vinkel i skalet snarare lite mindre. Tråden är super intressant och jag kommer att följa den med stort intresse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 996257, member: 120579"] Sjukt intressant tråd. Jag bytte pjäxor för 3 år sen och det behövdes lång inkörningstid och först nu känns det som jag är hemma. Mina gamla pjuk va ett par från tidigt 90 tal Raichle flexon comp som jag åkt otroligt mycket i, För 3 år sen så kände jag att dom var rejält matta samt att dom blivit en halv stolek för stora. Köpte ett par nordica speedmachine 110 vilket fick lästas samt att vi formgjutit sulor. Första provåkning så kände jag att jag stod mycket närmare snön och dom första svängarna så vågade jag inte riktigt lita på pjäxorna kändes som jag skulle åka omkull när jag la vikten på plösen, det var jättestor skillnad mellan pjäxorna. Jag åker i dagsläget nästan uteslutande pist älskar att trycka på och carvar bra enligt andra, behöver säkert mer teknik då jag inte har så mycket tryck på inner skidan. Har dock inte testa att ändra någon canting allt att labba med tejp kilar. Känns dock som att jag inte behöver mer vinkel i skalet snarare lite mindre. Tråden är super intressant och jag kommer att följa den med stort intresse. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Tillbaka
Topp