Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 996560" data-attributes="member: 12483"><p>... Känns som denna tråd lätt blir överteoretisk. Vi är inga WC-åkare som lägger tejp 1,3 mm under stortån och omedelbart känner skillnad. För tusan, flexet och vinklarna ska kännas någorlunda bra, resten får man kompensera med sin åkning, sin teknik. Jag är petig med min utrustning, men skyller hellre mina teknikbrister på ett felaktigt inövat rörelsemönster i yngre år, och i viss mån oförmåga att lära in ny teknik. Skidor är som sagt mycket lättare att utvärdera, man har helt enkelt sina preferenser och känsla för hur en "bra skida" ska uppträda. WC-åkarna befinner sig i sin egen hemisfär. Vi vanliga ska inte behöva (...eller vilja?) jämföra oss med dom.</p><p></p><p>Mina pjuck funkar bra, båda paren. Mjukt före, lösare åtdraget i skaftet, mer flex. Hårt före, hårt åtdraget, hårdare flex. Därefter anpassning till aktuell skidtyp, snö, åkning, lutning, etc. Japp, har åkt heli-offpist i Abisko med Doberman, det gick bra det också...</p><p></p><p>Tack för mig!</p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 996560, member: 12483"] ... Känns som denna tråd lätt blir överteoretisk. Vi är inga WC-åkare som lägger tejp 1,3 mm under stortån och omedelbart känner skillnad. För tusan, flexet och vinklarna ska kännas någorlunda bra, resten får man kompensera med sin åkning, sin teknik. Jag är petig med min utrustning, men skyller hellre mina teknikbrister på ett felaktigt inövat rörelsemönster i yngre år, och i viss mån oförmåga att lära in ny teknik. Skidor är som sagt mycket lättare att utvärdera, man har helt enkelt sina preferenser och känsla för hur en "bra skida" ska uppträda. WC-åkarna befinner sig i sin egen hemisfär. Vi vanliga ska inte behöva (...eller vilja?) jämföra oss med dom. Mina pjuck funkar bra, båda paren. Mjukt före, lösare åtdraget i skaftet, mer flex. Hårt före, hårt åtdraget, hårdare flex. Därefter anpassning till aktuell skidtyp, snö, åkning, lutning, etc. Japp, har åkt heli-offpist i Abisko med Doberman, det gick bra det också... Tack för mig! /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Tillbaka
Topp