Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 996919" data-attributes="member: 138834"><p>Jag maaste in igen och skriva lite (med Österikiskt tangentbord).</p><p></p><p>Det var ju matchning pjäxa - skida som jag ville fiska upp idéer om. Jag ser att mücket av diskussionen berör pjäxans funktion framaat/bakaat. Mina funderingar "Dobermann kontra Lange RX L.V." handlar mer om stabliteten i sidled och naturligtvis vid aakning paa isigt underlag. Nu när även pistskidor blir breda maaste väl pjäxans förmaaga att överföra de krafter som uppstaar p.g.a. att foten inte längre staar lika nära skidans kant bli viktigare, när man aaker paa is. Mina Dobermann omsluter foten saa haart att jag inte behöver spänna spännena och jag behöver inte använda fotleden utan knäet för att vinkelställa. AA andra sidan slaar skidan tillbaka direkt upp paa smalbenet och vidare till knäet. Detta om jag aaker paa mina Head supershape speed. AAkter jag paa Salomon Sceam Hot, saa sker inte detta trots att skidan är bredare. Büter jag till mina Lange RX L.V. saa sker inte detta men jag förlorar samtidigt en del av kontrollen hos Head-skidorna. OBS: Detta gäller paa is.</p><p></p><p>Alltsaa: Är det naagon som hakar paa mitt resonemang (, som kanske blev lite virrigt).</p><p>/Allan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 996919, member: 138834"] Jag maaste in igen och skriva lite (med Österikiskt tangentbord). Det var ju matchning pjäxa - skida som jag ville fiska upp idéer om. Jag ser att mücket av diskussionen berör pjäxans funktion framaat/bakaat. Mina funderingar "Dobermann kontra Lange RX L.V." handlar mer om stabliteten i sidled och naturligtvis vid aakning paa isigt underlag. Nu när även pistskidor blir breda maaste väl pjäxans förmaaga att överföra de krafter som uppstaar p.g.a. att foten inte längre staar lika nära skidans kant bli viktigare, när man aaker paa is. Mina Dobermann omsluter foten saa haart att jag inte behöver spänna spännena och jag behöver inte använda fotleden utan knäet för att vinkelställa. AA andra sidan slaar skidan tillbaka direkt upp paa smalbenet och vidare till knäet. Detta om jag aaker paa mina Head supershape speed. AAkter jag paa Salomon Sceam Hot, saa sker inte detta trots att skidan är bredare. Büter jag till mina Lange RX L.V. saa sker inte detta men jag förlorar samtidigt en del av kontrollen hos Head-skidorna. OBS: Detta gäller paa is. Alltsaa: Är det naagon som hakar paa mitt resonemang (, som kanske blev lite virrigt). /Allan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Matchning: pjäxa - pistskida
Tillbaka
Topp