Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Matteproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Olsson92" data-source="post: 530307" data-attributes="member: 70459"><p>om inte jag är helt borta spelar det ingen roll vad diametern på glaset är. Bara du vet volymen. </p><p>Jag håller med totemann. Det går inte att räkna ut om du inte vet hur tjockt mjölken lägger sig på bordet. </p><p></p><p>Glasets volym är 3dl dvs 300cm3 vilket är mjölkens volym.</p><p></p><p>Nu ska vi se, hoppas inte jag gör bort mig -> vi antar att tjockleken på den utspilda mjölken är 0.1cm då ska b*h*0.1=300cm3. </p><p>Dvs arean blir då 3000cm2 och om du skulle spilla ut i en perfekt kvadrat skulle då basen och höjden vara ca 54.7cm.</p><p>Om du vill ha radien på den utspilda fläcken tar du bara Pi*r^2*0.1=300 och bryter ut r...</p><p></p><p>Svaret blir alltså -> arean beror på tjockleken på den utspilda mjölken. Arean =300*x </p><p></p><p>Tror det stämmer om inte jag missuppfattat allt....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Olsson92, post: 530307, member: 70459"] om inte jag är helt borta spelar det ingen roll vad diametern på glaset är. Bara du vet volymen. Jag håller med totemann. Det går inte att räkna ut om du inte vet hur tjockt mjölken lägger sig på bordet. Glasets volym är 3dl dvs 300cm3 vilket är mjölkens volym. Nu ska vi se, hoppas inte jag gör bort mig -> vi antar att tjockleken på den utspilda mjölken är 0.1cm då ska b*h*0.1=300cm3. Dvs arean blir då 3000cm2 och om du skulle spilla ut i en perfekt kvadrat skulle då basen och höjden vara ca 54.7cm. Om du vill ha radien på den utspilda fläcken tar du bara Pi*r^2*0.1=300 och bryter ut r... Svaret blir alltså -> arean beror på tjockleken på den utspilda mjölken. Arean =300*x Tror det stämmer om inte jag missuppfattat allt.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Matteproblem
Tillbaka
Topp