Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1016965" data-attributes="member: 60010"><p>Nu är det ju dock så att det är skillnad på att vara ett hot mot vår sport och att vara ett hot mot människor i största allmänhet. Cancer och hälsoproblem orsakar inte den totala utrotningen av pudersnö. Ingen avgasrening i världen kan rena bort koldioxiden och därför är fartygen ur ett rent snöperspektiv helt otroligt megasuperawesome extremt miljövänliga om man nu nödvändigtvis måsta ha sin produktion av parkskidor, som ändå ska rejlas sönder, i billiga länder och sen skicka dom i ENORMA mängder över halva jordklotet. Har någon sett hur stort ett fraktfartyg är. ENORMA. </p><p></p><p>Här kommer en liten anekdot då jag råkar bo och verka sida vid sida med fraktfartyg.</p><p></p><p>Solen skall just gå ner. Det är stilla över kanalen. Jag står med fötterna i vattnet och njuter av sommaren när plötsligt ett ENORMT JÄVLA FRAKTFARTYG fyllt med jibberskidor kommer. Motorn tuggar tungt som en överviktig pensionär stapplandes med sin rullator mot ett bingomöte. Den massiva tyngden av fartyget får vattnet drar sig utan från mina fötter, jag står på land. Där en gång det fanns vatten ligger nu en Abborre och flämtar efter luft/vatten (what ever den nu andas). Den dör och jag frågar mig själv, var det värt det. Skriker rakt ut åt det ryska fraktfartyget, 4 KINKRAIL ELLER ABBORRE, 4 kinkrail eller Abborre. Han tar sig en klunk vodka och tittar på mig, slänger flaskan i vattnet och skär halsen av en fiskmås. Blodet rinner längs med relingen, formar konturerna av bokstäverna MH. Jag ser den svarta röken bolma ur skorstenen och tänker för mig själv att här, här har vi framtiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1016965, member: 60010"] Nu är det ju dock så att det är skillnad på att vara ett hot mot vår sport och att vara ett hot mot människor i största allmänhet. Cancer och hälsoproblem orsakar inte den totala utrotningen av pudersnö. Ingen avgasrening i världen kan rena bort koldioxiden och därför är fartygen ur ett rent snöperspektiv helt otroligt megasuperawesome extremt miljövänliga om man nu nödvändigtvis måsta ha sin produktion av parkskidor, som ändå ska rejlas sönder, i billiga länder och sen skicka dom i ENORMA mängder över halva jordklotet. Har någon sett hur stort ett fraktfartyg är. ENORMA. Här kommer en liten anekdot då jag råkar bo och verka sida vid sida med fraktfartyg. Solen skall just gå ner. Det är stilla över kanalen. Jag står med fötterna i vattnet och njuter av sommaren när plötsligt ett ENORMT JÄVLA FRAKTFARTYG fyllt med jibberskidor kommer. Motorn tuggar tungt som en överviktig pensionär stapplandes med sin rullator mot ett bingomöte. Den massiva tyngden av fartyget får vattnet drar sig utan från mina fötter, jag står på land. Där en gång det fanns vatten ligger nu en Abborre och flämtar efter luft/vatten (what ever den nu andas). Den dör och jag frågar mig själv, var det värt det. Skriker rakt ut åt det ryska fraktfartyget, 4 KINKRAIL ELLER ABBORRE, 4 kinkrail eller Abborre. Han tar sig en klunk vodka och tittar på mig, slänger flaskan i vattnet och skär halsen av en fiskmås. Blodet rinner längs med relingen, formar konturerna av bokstäverna MH. Jag ser den svarta röken bolma ur skorstenen och tänker för mig själv att här, här har vi framtiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Tillbaka
Topp