Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1017046" data-attributes="member: 60010"><p>I många länder är går tågen på el gjord av kolkraft vilket gör att dessa tåg per kilometer släpper ut mer än både flyg och buss/lastbil... Bilden börjar klarna. Jag ville tro att Mattias var oskyldig men den grymma verkligheten kommer ikapp då han verkar välja det mest miljöförstörande ressättet gång på gång. Är det så att Mattias Hargins svävar på moln och att hans bästa underlag är is? Är det då rimligt att tro att detta är ett led i Mattias jakt på ett OS-guld då han försöker skapa de bästa förutsättningarna för sig själv? Mystiken tätnar. Vem tjänar på detta, vem ligger bakom. </p><p></p><p>OS går i ett land, jag bor i ett land vilket även Mattias gör. Utanför fönstret ser jag ett moln vilket består av iskristaller. Det verkar då alltså sannolikt att Mattias Hargin försöker efterskapa molnliknande förutsättningar så att han kan sväva fram mot ett OS guld.</p><p>På nyheterna idag hörde jag att någon försöker utnyttja svävandet för att färdas jättesnabbt. Är det detta som är Mattias Hargins mål. Kommer vi då se hastigheter i slalombanan närma sig oslagbara 1200 km/h...???</p><p><a href="http://www.dn.se/ekonomi/miljardar-vill-bygga-tagkapsel-i-kalifornien/" target="_blank">http://www.dn.se/ekonomi/miljardar-vill-bygga-tagkapsel-i-kalifornien/</a></p><p></p><p>Är det detta Hargin tränar för. Efter en snabb uträkning har jag kommit fram till att den totala vikten av medaljerna Mattias kommer vinna uppgår till 967 kg vilket innebär en enorm påfrestning på nacken. Med nuvarande fysik kommer Mattias att behöva fördubbla träningsdosen. Mattias, träna mer!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1017046, member: 60010"] I många länder är går tågen på el gjord av kolkraft vilket gör att dessa tåg per kilometer släpper ut mer än både flyg och buss/lastbil... Bilden börjar klarna. Jag ville tro att Mattias var oskyldig men den grymma verkligheten kommer ikapp då han verkar välja det mest miljöförstörande ressättet gång på gång. Är det så att Mattias Hargins svävar på moln och att hans bästa underlag är is? Är det då rimligt att tro att detta är ett led i Mattias jakt på ett OS-guld då han försöker skapa de bästa förutsättningarna för sig själv? Mystiken tätnar. Vem tjänar på detta, vem ligger bakom. OS går i ett land, jag bor i ett land vilket även Mattias gör. Utanför fönstret ser jag ett moln vilket består av iskristaller. Det verkar då alltså sannolikt att Mattias Hargin försöker efterskapa molnliknande förutsättningar så att han kan sväva fram mot ett OS guld. På nyheterna idag hörde jag att någon försöker utnyttja svävandet för att färdas jättesnabbt. Är det detta som är Mattias Hargins mål. Kommer vi då se hastigheter i slalombanan närma sig oslagbara 1200 km/h...??? [URL]http://www.dn.se/ekonomi/miljardar-vill-bygga-tagkapsel-i-kalifornien/[/URL] Är det detta Hargin tränar för. Efter en snabb uträkning har jag kommit fram till att den totala vikten av medaljerna Mattias kommer vinna uppgår till 967 kg vilket innebär en enorm påfrestning på nacken. Med nuvarande fysik kommer Mattias att behöva fördubbla träningsdosen. Mattias, träna mer!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Tillbaka
Topp