Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 1017452"><p>@ Jarle</p><p></p><p>Hm, blir ju en del upprepningar, dessa missförstånd på Internet-helvetet..</p><p>Där du kommenterade min kommentar på steg 5 så var det ju i princip det jag menade. Alltså: har man möjlighet till att på något sätt förvärma sin motor så ska man i allra högsta grad göra det. Vilket jag alltid gjort.</p><p></p><p>" Isf skulle ju bensin/dieselvärmare vara den mest överflödiga uppfinningen någonsin." - jag har icke talat om några av dessa 2 i sammanhanget, men dessa uppfinningar e ju också i allra högsta grad kanon!</p><p></p><p>Det jag menade var att om man vid en enskild situation skulle sakna både möjlighet till att koppla på motorvärmaren (eller helt sonika inte orkat: festligheter i fjällstuga ex..), samt sakna diesel/besin-värmare i bilen så påstod ju den här läraren jag hade i Eco-Driving att det då skulle vara bättre att helt sonika skrapa rutorna, sätta sig i den svinkalla bilen, dra igång den och köra iväg så att den kommande körningen får värma upp motor/kupé istället för en egen "för-värmning" genom tomgångs-körning där man står parkerad. Och som jag tolkar det är det väl ändå det som herr Bengt Dieden på Vi Bilägare också menar??</p><p></p><p>Förstår vi varandra, eller bör jag ta en trippel kaffe lungo & en kall-dusch?! :P</p><p></p><p>Btw så antar jag också att denna tidigare nämnda lärare inte syftade på tomgångs-körning i förhållande till de senast körda 100km, utan ist en faktiskt förbrukning av bränsle där den står, varm som kall, och går på tomgången. Men detta verkar varken du, SooL2007 eller Tompa14 hålla med, varför?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 1017452"] @ Jarle Hm, blir ju en del upprepningar, dessa missförstånd på Internet-helvetet.. Där du kommenterade min kommentar på steg 5 så var det ju i princip det jag menade. Alltså: har man möjlighet till att på något sätt förvärma sin motor så ska man i allra högsta grad göra det. Vilket jag alltid gjort. " Isf skulle ju bensin/dieselvärmare vara den mest överflödiga uppfinningen någonsin." - jag har icke talat om några av dessa 2 i sammanhanget, men dessa uppfinningar e ju också i allra högsta grad kanon! Det jag menade var att om man vid en enskild situation skulle sakna både möjlighet till att koppla på motorvärmaren (eller helt sonika inte orkat: festligheter i fjällstuga ex..), samt sakna diesel/besin-värmare i bilen så påstod ju den här läraren jag hade i Eco-Driving att det då skulle vara bättre att helt sonika skrapa rutorna, sätta sig i den svinkalla bilen, dra igång den och köra iväg så att den kommande körningen får värma upp motor/kupé istället för en egen "för-värmning" genom tomgångs-körning där man står parkerad. Och som jag tolkar det är det väl ändå det som herr Bengt Dieden på Vi Bilägare också menar?? Förstår vi varandra, eller bör jag ta en trippel kaffe lungo & en kall-dusch?! :P Btw så antar jag också att denna tidigare nämnda lärare inte syftade på tomgångs-körning i förhållande till de senast körda 100km, utan ist en faktiskt förbrukning av bränsle där den står, varm som kall, och går på tomgången. Men detta verkar varken du, SooL2007 eller Tompa14 hålla med, varför? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Tillbaka
Topp