Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1021854" data-attributes="member: 60010"><p>Uttalandet lyder!</p><p></p><p><em>En sista fråga, på grund av att forumtråden som pekar ut dig som miljöbov envist håller sig vid liv: Klimatkompenserar du för helikopterskidåkningen?</em></p><p>- Det är därför jag har <strong>flyttat ner till Europa</strong>, för att slippa alla långa flygresor. Blir dock en del bilresande, men då<strong> samåker</strong> jag ju oftast <strong>med grabbarna i laget</strong>. Så resandet har jag svårt att ändra på om jag inte ska börja cykla. Skämt åsido <strong>flyger jag </strong><strong>väldigt lite heli på en säsong</strong>, så i så fall är det nog annat jag<strong> borde klimatkompensera</strong> för. Jag<strong> hade Johan Jonsson inneboende förra säsongen</strong> och han är väldigt medveten och <strong>en förebild</strong> kring detta, han lärde mig allt han kan.</p><p></p><p>Mattias har även svarat i den andra intervjuns kommentarer att han faktiskt endast gör nödvändiga resor som i hans yrke är ofrånkomliga och som han inte tänker ge upp. Han fortsätter med att säga att han tänker göra sitt bästa för att kompensera för de utsläpp han gör.</p><p></p><p>Svaret från Mattias är alltså att han faktiskt gör aktiva val för att minska sin klimatpåverkan. </p><p></p><p>Så frågan för den fortsatta diskussionen är, <strong>tillräckligt eller otillräckligt.</strong></p><p></p><p>Hur ska vi ställa oss till personer som i sin yrkesroll blir påtvingade resor och utsläpp som de själva till stor del inte kan kontrollera utan att bli avskedade/hånade i kafferummet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1021854, member: 60010"] Uttalandet lyder! [i]En sista fråga, på grund av att forumtråden som pekar ut dig som miljöbov envist håller sig vid liv: Klimatkompenserar du för helikopterskidåkningen?[/i] - Det är därför jag har [b]flyttat ner till Europa[/b], för att slippa alla långa flygresor. Blir dock en del bilresande, men då[b] samåker[/b] jag ju oftast [b]med grabbarna i laget[/b]. Så resandet har jag svårt att ändra på om jag inte ska börja cykla. Skämt åsido [b]flyger jag [/b][b]väldigt lite heli på en säsong[/b], så i så fall är det nog annat jag[b] borde klimatkompensera[/b] för. Jag[b] hade Johan Jonsson inneboende förra säsongen[/b] och han är väldigt medveten och [b]en förebild[/b] kring detta, han lärde mig allt han kan. Mattias har även svarat i den andra intervjuns kommentarer att han faktiskt endast gör nödvändiga resor som i hans yrke är ofrånkomliga och som han inte tänker ge upp. Han fortsätter med att säga att han tänker göra sitt bästa för att kompensera för de utsläpp han gör. Svaret från Mattias är alltså att han faktiskt gör aktiva val för att minska sin klimatpåverkan. Så frågan för den fortsatta diskussionen är, [b]tillräckligt eller otillräckligt.[/b] Hur ska vi ställa oss till personer som i sin yrkesroll blir påtvingade resor och utsläpp som de själva till stor del inte kan kontrollera utan att bli avskedade/hånade i kafferummet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mattias Hargin, Hot eller ohot
Tillbaka
Topp