Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Mayday mayday, känner inte mina tår.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 405047" data-attributes="member: 12483"><p>Känseln i fötterna kommer tillbaka med säkerhet. Jag tror också att du lagt tryck på nån nerv. Jämför med cyklisternas händer. Här trycker man på en nerv när man håller i styret, vilket kan ge domningar under kortare eller längre tid. </p><p></p><p>Jag har åkt med racepjuck i åratal, och som bekant har dom oftast jäkligt tunna innerskor och överlag tighta skal. Syftet är ju naturligtvis att få ner exakta styrimpulser ner till skidorna. </p><p></p><p>Per automatik blir dom ju också rätt kalla. Mitt knep mot domning och kalla fötter har under alla år varit att knäppa upp minst dom två nedersta spännena mellan åken och röra på foten inne i pjäxan det så gott det går (typ vifta på tårna). På fikapausen knäpper man upp rubbet, toppbandet inkluderat. Jag tar bara i undantagsfall av mig pjucken på pausen (mest för att golven är blöta och kladdiga).</p><p></p><p>Visst, det blir ett jäkla knäppande men för mig har det funkat. Sen tror jag att dom nya värmesulorna som kommit dom senste åren kan hjälpa till.</p><p></p><p>Vänligen,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 405047, member: 12483"] Känseln i fötterna kommer tillbaka med säkerhet. Jag tror också att du lagt tryck på nån nerv. Jämför med cyklisternas händer. Här trycker man på en nerv när man håller i styret, vilket kan ge domningar under kortare eller längre tid. Jag har åkt med racepjuck i åratal, och som bekant har dom oftast jäkligt tunna innerskor och överlag tighta skal. Syftet är ju naturligtvis att få ner exakta styrimpulser ner till skidorna. Per automatik blir dom ju också rätt kalla. Mitt knep mot domning och kalla fötter har under alla år varit att knäppa upp minst dom två nedersta spännena mellan åken och röra på foten inne i pjäxan det så gott det går (typ vifta på tårna). På fikapausen knäpper man upp rubbet, toppbandet inkluderat. Jag tar bara i undantagsfall av mig pjucken på pausen (mest för att golven är blöta och kladdiga). Visst, det blir ett jäkla knäppande men för mig har det funkat. Sen tror jag att dom nya värmesulorna som kommit dom senste åren kan hjälpa till. Vänligen, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Mayday mayday, känner inte mina tår.
Tillbaka
Topp