Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Mayrhofen 07/08
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korpen7" data-source="post: 361449" data-attributes="member: 76181"><p>Mm, jag var i Saalbach i 3 månader i vintras. Hade skit kul för övrigt.</p><p>När jag åkte ner hade jag en resväska, ett sprängfyllt boardcase, en pjäxbag och en ryggsäck. Detta var tyvärr lite mer än vad jag klarade av på ett behändigt och icke-pinsamt sätt utan älgade runt på flygplatsen och till bussarna och såg ut som en piccolo som försökte tjäna in lite tid genom att ta alla väskorna på en gång.</p><p></p><p>Du skrev skidåkning så antar att du åker skidor och då är det svårt att inte ha en pjäxbag eftersom fodralet är litet men ett tips är att se om du kan ha pjäxbagen på ryggen och sen skippa handbagage och stoppa det nödvändigaste i fickorna eller i en plastpåse.</p><p></p><p>Fördelen med flyga är som sagt att om man betalar för skidfrakt, tror att det kostar ca 2-300 får man ju ha ett skid/snowboard fodral och en pjäxbag. Däremot vad många inte vet är att skidfodralet får väga 20 kg precis som resväskan och de brukar inte vara kinkiga med hur mycket man stoppar i det (så är mer för tjuriga transferbuss-chaufförer).</p><p></p><p>Får du inte med dig allting som du vill ha utan att ta ett handbagage så ta med ett. Jag var borta i 14 veckor och några timmars slitande och baxande är pissigt när det beger sig men tråkigt att inte kunna ha med sig det man vill...</p><p></p><p>Har du hört mycket om Mayerhofen, varit där eller hur kommer det sig att du vill just dit?</p><p>Själv läste jag lite om det i STS ktatalogen och tyckte att det verkade trevligt... =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korpen7, post: 361449, member: 76181"] Mm, jag var i Saalbach i 3 månader i vintras. Hade skit kul för övrigt. När jag åkte ner hade jag en resväska, ett sprängfyllt boardcase, en pjäxbag och en ryggsäck. Detta var tyvärr lite mer än vad jag klarade av på ett behändigt och icke-pinsamt sätt utan älgade runt på flygplatsen och till bussarna och såg ut som en piccolo som försökte tjäna in lite tid genom att ta alla väskorna på en gång. Du skrev skidåkning så antar att du åker skidor och då är det svårt att inte ha en pjäxbag eftersom fodralet är litet men ett tips är att se om du kan ha pjäxbagen på ryggen och sen skippa handbagage och stoppa det nödvändigaste i fickorna eller i en plastpåse. Fördelen med flyga är som sagt att om man betalar för skidfrakt, tror att det kostar ca 2-300 får man ju ha ett skid/snowboard fodral och en pjäxbag. Däremot vad många inte vet är att skidfodralet får väga 20 kg precis som resväskan och de brukar inte vara kinkiga med hur mycket man stoppar i det (så är mer för tjuriga transferbuss-chaufförer). Får du inte med dig allting som du vill ha utan att ta ett handbagage så ta med ett. Jag var borta i 14 veckor och några timmars slitande och baxande är pissigt när det beger sig men tråkigt att inte kunna ha med sig det man vill... Har du hört mycket om Mayerhofen, varit där eller hur kommer det sig att du vill just dit? Själv läste jag lite om det i STS ktatalogen och tyckte att det verkade trevligt... =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Mayrhofen 07/08
Tillbaka
Topp