Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mayrhofen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leijonet" data-source="post: 93500" data-attributes="member: 30608"><p>Är du äte efter ett snuskigt boende så kan jag tipsa om Gredler. Både snuskigt och billigt Gasthaus!</p><p>Jag bodde där 96/97 och det var en ovanlig upplevelse. Läget är helt ok, gångavstånd till allt men man får som sagt ta en och annan hund o katt springandes inne i huset. Jag betalade ca 250 Euro per månad när jag bodde där i ca två månader!! Detta var ju ett par år sedan men som sagt, det finns några råtthål att bo i! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Att prova en säsong i Mayrhofen tycker jag definitivt man ska göra! Skidåkningen på Hintertux är galet bra när man lärt sig alla hemliga guldåk! Sedan är Mayrhofen mycket billigare överlag än alla andra hypade ställen, typ St Anton.</p><p></p><p>När jag var där nere var där ca 25 svenska säsongare där de flesta jobbade på Hotel Strass. Där finns allt, restaurang, pub, afterski o nattklubb. Själv jobbade jag som skidlärare på Manfred Gager men det fanns ett par skidskolor till att välja mellan. Efter säsongen fick jag själv ett erbjudande att arbeta som bergsguide så det kanske är ett bra tips om man vill stanna kvar?</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/Leijonet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leijonet, post: 93500, member: 30608"] Är du äte efter ett snuskigt boende så kan jag tipsa om Gredler. Både snuskigt och billigt Gasthaus! Jag bodde där 96/97 och det var en ovanlig upplevelse. Läget är helt ok, gångavstånd till allt men man får som sagt ta en och annan hund o katt springandes inne i huset. Jag betalade ca 250 Euro per månad när jag bodde där i ca två månader!! Detta var ju ett par år sedan men som sagt, det finns några råtthål att bo i! ;) Att prova en säsong i Mayrhofen tycker jag definitivt man ska göra! Skidåkningen på Hintertux är galet bra när man lärt sig alla hemliga guldåk! Sedan är Mayrhofen mycket billigare överlag än alla andra hypade ställen, typ St Anton. När jag var där nere var där ca 25 svenska säsongare där de flesta jobbade på Hotel Strass. Där finns allt, restaurang, pub, afterski o nattklubb. Själv jobbade jag som skidlärare på Manfred Gager men det fanns ett par skidskolor till att välja mellan. Efter säsongen fick jag själv ett erbjudande att arbeta som bergsguide så det kanske är ett bra tips om man vill stanna kvar? Lycka till! /Leijonet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mayrhofen
Tillbaka
Topp