Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Med åldern kommer visheten, bygga ihop ett quiver.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1295908" data-attributes="member: 26014"><p>En första reflektion när FIS-skidor diskuteras är att det ofta kommer upp argument att ”de passar inte på eftermiddagen när det är uppkört”. Min andra reflektion är att det ganska sällan beskrivs var en potentiell åkare tänkt använda den. </p><p></p><p>I ”min” lokala stadsbacke 3 minuter hemifrån är det hårt. Det är is. Och under isen är det is. Ibland kan det vara lite snö, men under snön är det is. De dagar jag inte kör i parken så åker jag på mina 165 SL FIS. Är ganska övertygad om att alla hybrid-whatnot-modeller som har en raceinspirerad grafik är sämre. Just här alltså. </p><p></p><p>Jag är inte skolad som ung, däremot har jag med åren blivit ganska ok tekniskt och lite småtung sådär. Så jag kan absolut tänka mig att fortsätta rekommendera FIS-skidor. </p><p></p><p>Förövrigt är inte gamla GS-lagg särskilt dyra, bara svåra att hitta. Nyare GS-lagg är lättare att få tag i, men inte heller så dyra. Helt nya GS-lagg är däremot sjukt dyra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1295908, member: 26014"] En första reflektion när FIS-skidor diskuteras är att det ofta kommer upp argument att ”de passar inte på eftermiddagen när det är uppkört”. Min andra reflektion är att det ganska sällan beskrivs var en potentiell åkare tänkt använda den. I ”min” lokala stadsbacke 3 minuter hemifrån är det hårt. Det är is. Och under isen är det is. Ibland kan det vara lite snö, men under snön är det is. De dagar jag inte kör i parken så åker jag på mina 165 SL FIS. Är ganska övertygad om att alla hybrid-whatnot-modeller som har en raceinspirerad grafik är sämre. Just här alltså. Jag är inte skolad som ung, däremot har jag med åren blivit ganska ok tekniskt och lite småtung sådär. Så jag kan absolut tänka mig att fortsätta rekommendera FIS-skidor. Förövrigt är inte gamla GS-lagg särskilt dyra, bara svåra att hitta. Nyare GS-lagg är lättare att få tag i, men inte heller så dyra. Helt nya GS-lagg är däremot sjukt dyra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Med åldern kommer visheten, bygga ihop ett quiver.
Tillbaka
Topp