Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Med åldern kommer visheten, bygga ihop ett quiver.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 1296178" data-attributes="member: 10760"><p>Tror att poängen är att köpa en begad GS skida, typ då en dam eller U16 och då är de ganska snälla även för midage män, och köper du en som gått en säsong så kostar de max 3500 ink bindning, tycker själv det är ganska prisvärt.</p><p></p><p>Men håller med om att det kanske är i smalaste laget, men gå på en butiks GS skida och man har något väldigt allround.</p><p></p><p>Nu är jag kanske inte normen direkt men jag åker på en U16 GS skida, 188 lång 25m radie och är i mitt tycke väldigt allround, just nu min favorit, men jag har allt från FIS SL(165/12), dam GS (182/23), U16 SG (203/35), Kendo 88 (184 och förvånansvärt allround även när det blir lite hårdare), qst 99 (188 bra när det är mjukt men tycker de är lite begränsade när det är hårdare) och ett par mtn 95 (185 med tec på)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 1296178, member: 10760"] Tror att poängen är att köpa en begad GS skida, typ då en dam eller U16 och då är de ganska snälla även för midage män, och köper du en som gått en säsong så kostar de max 3500 ink bindning, tycker själv det är ganska prisvärt. Men håller med om att det kanske är i smalaste laget, men gå på en butiks GS skida och man har något väldigt allround. Nu är jag kanske inte normen direkt men jag åker på en U16 GS skida, 188 lång 25m radie och är i mitt tycke väldigt allround, just nu min favorit, men jag har allt från FIS SL(165/12), dam GS (182/23), U16 SG (203/35), Kendo 88 (184 och förvånansvärt allround även när det blir lite hårdare), qst 99 (188 bra när det är mjukt men tycker de är lite begränsade när det är hårdare) och ett par mtn 95 (185 med tec på) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Med åldern kommer visheten, bygga ihop ett quiver.
Tillbaka
Topp