Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Med/ motvrid vid telissväng?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="engqvist" data-source="post: 1069945" data-attributes="member: 119763"><p>Japp. Ja skulle säga att ja har tyngd även på innerskidan. Blev väldig skilnad då ja bytte från kabelbindningar till ntn å evo pjäxor. Det blev Helt klart ett ganska stort steg från den gamla klassiska telisåkningen med knäande åkning. Å mycket mer " skidåkning med lös häl"OCH mer tryck på innerskidan. Skall sägas att ja först tyckte det va synd. Men nu älskar ja utvecklingen å skulle inte vilja va den utan. Ska sägas att ja har styva långsvängsskidor ( stökle stormrider xxl) som kräver kraft för skärande sväng å det årkar iallefal inte jag med böjt ben å all tyngd på dalskidan. Tycker även det blir för sladdrit med för lite tryck på bergsskidan. Sen håller ja helt med om att olika föhållanden kräver olika åkstil. Men det ja frågade eftet va den generella normalsvängen. Jag Har även en benägenhet att hänga lite i bakkappan på dalskidan. Funkar men känns som en genväg. Står ni " mitt på foten " neutralt i pjexan. på dalskidan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="engqvist, post: 1069945, member: 119763"] Japp. Ja skulle säga att ja har tyngd även på innerskidan. Blev väldig skilnad då ja bytte från kabelbindningar till ntn å evo pjäxor. Det blev Helt klart ett ganska stort steg från den gamla klassiska telisåkningen med knäande åkning. Å mycket mer " skidåkning med lös häl"OCH mer tryck på innerskidan. Skall sägas att ja först tyckte det va synd. Men nu älskar ja utvecklingen å skulle inte vilja va den utan. Ska sägas att ja har styva långsvängsskidor ( stökle stormrider xxl) som kräver kraft för skärande sväng å det årkar iallefal inte jag med böjt ben å all tyngd på dalskidan. Tycker även det blir för sladdrit med för lite tryck på bergsskidan. Sen håller ja helt med om att olika föhållanden kräver olika åkstil. Men det ja frågade eftet va den generella normalsvängen. Jag Har även en benägenhet att hänga lite i bakkappan på dalskidan. Funkar men känns som en genväg. Står ni " mitt på foten " neutralt i pjexan. på dalskidan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Med/ motvrid vid telissväng?
Tillbaka
Topp