Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Medelbra åkare söker skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 990266" data-attributes="member: 12152"><p>95-100mm tycker jag själv är en sweetspot för allroundskidor med pistfokus. Jag har aldrig känt något behov av att gå smalare, även om om det är många som gillar 85-95mm-kategorin. Med runt 100mm får man fortfarande en rätt bra bredlaggsaktig surfkänsla och kan åka med flytbaserad teknik om rockern är rätt. Valet av skidor beror fortfarande mycket på vad du gillar i fråga när det gäller känsla och karaktär i skidorna. Några exempel: </p><p></p><p>Som jag ser det är det främst två saker du behöver ta dig en funderare på: </p><p></p><p>1. Vill du ha rejält med stuns i pisten med en metallbaserad racekänsla i pisten, och därmed lite tyngre och bastantare utanför? Eller söker du en lättsammare skida med spänst och ploj som får gå före dämpning och isgrepp?</p><p></p><p>2. Vilken typ av balans är du ute efter? Mer centrerat och jibb, eller en mer traditionell bootcenterpunkt en bit bak på skidan?</p><p></p><p>Du är fortfarande så otydlig att vi rör oss ett antal olika kategorier skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 990266, member: 12152"] 95-100mm tycker jag själv är en sweetspot för allroundskidor med pistfokus. Jag har aldrig känt något behov av att gå smalare, även om om det är många som gillar 85-95mm-kategorin. Med runt 100mm får man fortfarande en rätt bra bredlaggsaktig surfkänsla och kan åka med flytbaserad teknik om rockern är rätt. Valet av skidor beror fortfarande mycket på vad du gillar i fråga när det gäller känsla och karaktär i skidorna. Några exempel: Som jag ser det är det främst två saker du behöver ta dig en funderare på: 1. Vill du ha rejält med stuns i pisten med en metallbaserad racekänsla i pisten, och därmed lite tyngre och bastantare utanför? Eller söker du en lättsammare skida med spänst och ploj som får gå före dämpning och isgrepp? 2. Vilken typ av balans är du ute efter? Mer centrerat och jibb, eller en mer traditionell bootcenterpunkt en bit bak på skidan? Du är fortfarande så otydlig att vi rör oss ett antal olika kategorier skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Medelbra åkare söker skidor
Tillbaka
Topp