Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Medvetet risktagande i offpisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="viktorflygare" data-source="post: 1246741" data-attributes="member: 83435"><p>Nu är jag personligen väldigt defensiv med var jag åker, så detta gäller i väldigt begränsad utsträckning mig. Men det är väl inte så orimligt att ta lite högre risker för att det finns folk i närheten som ställer upp för att rädda en? Jag skulle gissa att en väldigt stor del av alla skidåkare tar större risker om de åker bredvid ett liftsystem jämfört med om de åker i Sarek, och det bygger väl just på att det är mer sannolikt att nån kommer rädda en bredvid liftsystemet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="viktorflygare, post: 1246741, member: 83435"] Nu är jag personligen väldigt defensiv med var jag åker, så detta gäller i väldigt begränsad utsträckning mig. Men det är väl inte så orimligt att ta lite högre risker för att det finns folk i närheten som ställer upp för att rädda en? Jag skulle gissa att en väldigt stor del av alla skidåkare tar större risker om de åker bredvid ett liftsystem jämfört med om de åker i Sarek, och det bygger väl just på att det är mer sannolikt att nån kommer rädda en bredvid liftsystemet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Medvetet risktagande i offpisten
Tillbaka
Topp