MegMax + Burton = sant?

Wilde

Ny medlem
MegMax + Burton = sant?
säljer megmax bara brädor från burton? låter lite otroligt men det är de enda brädorna jag ser på deras hemsida...

hm...när jag tittar en gång till så kommer faktiskt allt i deras snowboardkategori från burton...

visst för att burton gör bra grejer men...

MegMax + Burton = sant?
dom kan nog vara fett sponsrade av dem...
i filmen på rocsport så säger han ju burton i varje mening, "vi är dom enda i sverige som har burtons hela kollektion", "här har vi de senaste brädorna från burton", "här på herravdelningen har vi burtonkläder av alla de sorter", "här på kvinnoavdelningen har vi burtonkläder av alla de sorter"......

kanske inte exakt så men typ =)

// bison.

MegMax + Burton = sant?
men är det så då, att det bara finns burton i snowboardväg i den butiken...i så fall...för att använda ett gammalt uttryck..."fan va` B"

"Megmax AB startades hösten 2001 i syfte att skapa sveriges starkaste plattform för leverantörer, presentera actionsporternas bästa produkter och därigenom göra den ultimata butiken för våra kunder."

--från MegMax´s hemsida

hm..man kan säkert säga att burton har mest erfarenhet av att göra snowboards och gör säkert "bäst" snowboards rent tekniskt sett...men..vette tusan om jag skulle tycka att en bra snowboardaffär är en affär som bara säljer ett enda märke..

hm..kanske någon av MegMax-killarna kan svara på det här...man har ju sett inlägg här från dem förut..

MegMax + Burton = sant?
aight, visst kan jag svara.

Vi håller denna vintern Burtons fana högt, som sagt den enda butiken med alla brädor, alla kläder. Vid sidan av detta har vi Salomon, Allian, Rome och SantaCruz för direktorder, då min vision är att ha 100% focus på de produkter vi säljer, tar man sig vatten över huvudet om man presenterar alla märken samtidigt. Nästa vinter kommer ytterligare ett av ovan märken finnas representerade i butik. Vid sidan av detta har vi ett billigt standardmärke HeavyTools och en begagnatsektion.

På boots kör vi denna säsong Burton och Vans, nästa säsong även Salomon.

Ytterplagg, Burton regerar så får de oxå störst plats. Vid sidan av detta har vi Volcom, Quiksilver, We och Zembla

Sidan innehålkler tyvärr väldigt lite av sortimentet i dags dato, vilket vi jobbar på.

So......

MegMax + Burton = sant?
k, fair enough..

lite synd dock att många butiker väljer burton som den bräda de har mest av + ett "standardmärke". eftersom det inte växer snowboardbutiker på träd i det här landet och framför allt inte i de södra delarna så blir en annan nästan tvungen att åka till alperna för att kunna _känna_ på en bräda av ngt annat "stort" märke innan han bestämmer sig för vad han ska köpa.

förhoppningen är ju att det en dag ska finnas en butik i ens närområde (läs skåne med omnejd) där man just kan få titta på många olika brädmärken. visst, detta är säkert inte det lättaste att uppnå med tanke på att brädor är relativt dyra och samtidigt väldigt säsongsberoende. inte bara brädor, egentligen allt inom branschen...

Tillbaka
Topp