Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mellanmjölksåkare köper skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1144168" data-attributes="member: 138899"><p>Har du aldrig åkt på denna typen av skidor och betecknar dig mellanmjölksåkare så kan du köpa vad som helst och åka in dig på dom. Är väl viktigt bara att inte köpa nått radikalt åt endera hållet.</p><p>Provåkte supernatural för några år sedan, tyckte då att den var urtråkig, trög och livlös.</p><p>Att som ”nybörjare” på freerideskidor tro att man kan känna vad som är rätt för en efter några provåk tror jag heller inte på. </p><p>Köp nått du hittar till bra pris och som är lättmanövrerade, undvik köttiga stabila skidor om du skall ha dom till lite allt möjligt. </p><p>Det där som många skriver att skidan går sjukt bra i pisten och att man är nöjd med den. Brukar bli så när man åkt in sig på en skida och en skida som en person är sjuk nöjd med kan du tycka är helt kass. Att skidan funkar i en pist beror också på hur duktig du är skapa vinklar och carva. Kan säga att jag är förvånad över hur bra pistprestanda är på mina Sick Day 125 192 cm. Funkar jättebra i pist, men är jävligt jobbigt att åka med en hel dag i bara pist, men i lössnö är det en ren fröjd att åka med dom, väldigt lättåkta i det föret.</p><p>I andra ändan av skalan har jag ett par Dobermann GSR 186cm pistracer. Gudomligt bra i slät, helst isig, pist men inte så bra på så mycket annat. Å ingen av dom skulle jag rekommendera till dig.</p><p>Vad jag trivs med för skidor har växt fram efter att ha åkt 40-50 dagar per år sista 10 åren. Köpt lite olika på rea, testat när tillfälle getts. Kan konstatera att smaken och även skidorna har förändrats under dessa år. </p><p></p><p>Så mitt slutliga råd, köp en Freeride mellanmjölksskida i 90-mm spannet, med tip och tailrocker. Ju mindre extrem åt något håll desto mer lättillgänglig att åka på. Och du kommer troligen inte att bli speciellt glad över en Supernatural när du skall åka utanför pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1144168, member: 138899"] Har du aldrig åkt på denna typen av skidor och betecknar dig mellanmjölksåkare så kan du köpa vad som helst och åka in dig på dom. Är väl viktigt bara att inte köpa nått radikalt åt endera hållet. Provåkte supernatural för några år sedan, tyckte då att den var urtråkig, trög och livlös. Att som ”nybörjare” på freerideskidor tro att man kan känna vad som är rätt för en efter några provåk tror jag heller inte på. Köp nått du hittar till bra pris och som är lättmanövrerade, undvik köttiga stabila skidor om du skall ha dom till lite allt möjligt. Det där som många skriver att skidan går sjukt bra i pisten och att man är nöjd med den. Brukar bli så när man åkt in sig på en skida och en skida som en person är sjuk nöjd med kan du tycka är helt kass. Att skidan funkar i en pist beror också på hur duktig du är skapa vinklar och carva. Kan säga att jag är förvånad över hur bra pistprestanda är på mina Sick Day 125 192 cm. Funkar jättebra i pist, men är jävligt jobbigt att åka med en hel dag i bara pist, men i lössnö är det en ren fröjd att åka med dom, väldigt lättåkta i det föret. I andra ändan av skalan har jag ett par Dobermann GSR 186cm pistracer. Gudomligt bra i slät, helst isig, pist men inte så bra på så mycket annat. Å ingen av dom skulle jag rekommendera till dig. Vad jag trivs med för skidor har växt fram efter att ha åkt 40-50 dagar per år sista 10 åren. Köpt lite olika på rea, testat när tillfälle getts. Kan konstatera att smaken och även skidorna har förändrats under dessa år. Så mitt slutliga råd, köp en Freeride mellanmjölksskida i 90-mm spannet, med tip och tailrocker. Ju mindre extrem åt något håll desto mer lättillgänglig att åka på. Och du kommer troligen inte att bli speciellt glad över en Supernatural när du skall åka utanför pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mellanmjölksåkare köper skidor
Tillbaka
Topp