Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mellanmjölksåkare köper skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1144590" data-attributes="member: 161446"><p>Håller med om att du bör testa först.</p><p></p><p>Jag har själv varit i samma sits, där jag flera gånger varit ganska säker på vad jag ville ha. Men sen så när man väl testade så visade sig att jag ville ha något annat. Framförallt så förändras mina önskemål i takt med jag utvecklas i min skidåkning. Hur en skida känns/uppfattas beror ju mer på den som står på än själva plankan man står på. Det andra tycker är "lekfullt" kanske du tycker är sladdrigt, det andra tycker är pistraketer kanske du tycker känns som rena offpist-flaken. Alla har olika referensramar. Visst skiljer sig skidor åt (naturligtvis), men ingen kan säga hur just DU kommer att tycka om dom.</p><p></p><p>När jag var förut säker på att jag skulle ha RTM84, så blev det Racetiger GS istället. Och nu på Åre skidtest tycket jag mycket om Extrem Fusion 95 och K2 Pinnacle 95, men fann till slut Enforcer 93 mer lämpade för min åkstil. Alla är suveräna skidor, men sättet jag åker på måste ju tas med i beräkningarna.</p><p></p><p>Så prova innan köp så du vet vad du verkligen gillar är det bästa tipset.</p><p>Näst efter att se till att du har BRA pjäxor som passar dig, som är än mer viktigare än laggen dom står på.</p><p>Lycka till, och berätta gärna vad det blir sen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1144590, member: 161446"] Håller med om att du bör testa först. Jag har själv varit i samma sits, där jag flera gånger varit ganska säker på vad jag ville ha. Men sen så när man väl testade så visade sig att jag ville ha något annat. Framförallt så förändras mina önskemål i takt med jag utvecklas i min skidåkning. Hur en skida känns/uppfattas beror ju mer på den som står på än själva plankan man står på. Det andra tycker är "lekfullt" kanske du tycker är sladdrigt, det andra tycker är pistraketer kanske du tycker känns som rena offpist-flaken. Alla har olika referensramar. Visst skiljer sig skidor åt (naturligtvis), men ingen kan säga hur just DU kommer att tycka om dom. När jag var förut säker på att jag skulle ha RTM84, så blev det Racetiger GS istället. Och nu på Åre skidtest tycket jag mycket om Extrem Fusion 95 och K2 Pinnacle 95, men fann till slut Enforcer 93 mer lämpade för min åkstil. Alla är suveräna skidor, men sättet jag åker på måste ju tas med i beräkningarna. Så prova innan köp så du vet vad du verkligen gillar är det bästa tipset. Näst efter att se till att du har BRA pjäxor som passar dig, som är än mer viktigare än laggen dom står på. Lycka till, och berätta gärna vad det blir sen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mellanmjölksåkare köper skidor
Tillbaka
Topp