Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Men?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1043297" data-attributes="member: 13861"><p>Det var bättre förr. Punkt. Ju snarare vi kan fastställa den sanningen och gå vidare kommer vi alla att ha en bättre tillvaro. Bara en sådan sak att vi återigen diskuterar lämpliga groggar är det yttersta beviset på både ignorans och brist på historielöshet. Så därför känner jag mig nödd att en gång för alla förklara för den imbecilla generationen att Sveriges steepskiers i slutet på förra årtusendet, unisont enades om att den enda lämpliga steepskiergroggen de facto är ginåvodka, givetvis mixad 70-70. I absoluta nödfall om något så fjantigt som en drink ska hällas ner i strupen (under dödshot) kan en white russian passera nålsögat, men då givetvis med pulvermjölk som virke för att inte späda ut spriten mer än vad som redan gjorts. Dessa sanningar lagstadgades efter noggranna och tidsödande empiriska studier på klassiska steepskierhak som Le Candy Ass i La Grave, La Tropique i Val d'Isère eller La Bricolette i La Thuile. Fernet? Well, ok då. Jack & cola? Jävla saftdryck. Oboy med Minttu? OBOY??? För i helvete... Vem fan har sagt att sprit ska vara gott? Det ska för i helvete inte vara roligt att supa.</p><p></p><p>Diskutera skidåkning? På ett skidforum? För en gångs skull håller jag med</p><p> [USER=45951]@Jibberisch[/USER], det blir ju bara pretto.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1043297, member: 13861"] Det var bättre förr. Punkt. Ju snarare vi kan fastställa den sanningen och gå vidare kommer vi alla att ha en bättre tillvaro. Bara en sådan sak att vi återigen diskuterar lämpliga groggar är det yttersta beviset på både ignorans och brist på historielöshet. Så därför känner jag mig nödd att en gång för alla förklara för den imbecilla generationen att Sveriges steepskiers i slutet på förra årtusendet, unisont enades om att den enda lämpliga steepskiergroggen de facto är ginåvodka, givetvis mixad 70-70. I absoluta nödfall om något så fjantigt som en drink ska hällas ner i strupen (under dödshot) kan en white russian passera nålsögat, men då givetvis med pulvermjölk som virke för att inte späda ut spriten mer än vad som redan gjorts. Dessa sanningar lagstadgades efter noggranna och tidsödande empiriska studier på klassiska steepskierhak som Le Candy Ass i La Grave, La Tropique i Val d'Isère eller La Bricolette i La Thuile. Fernet? Well, ok då. Jack & cola? Jävla saftdryck. Oboy med Minttu? OBOY??? För i helvete... Vem fan har sagt att sprit ska vara gott? Det ska för i helvete inte vara roligt att supa. Diskutera skidåkning? På ett skidforum? För en gångs skull håller jag med [USER=45951]@Jibberisch[/USER], det blir ju bara pretto. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Men?
Tillbaka
Topp