Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Men?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1043521" data-attributes="member: 54815"><p>Detta måste ju supportas!</p><p></p><p>Som antagligen yngst här kan jag utan att skämmas berätta att jag inte riktigt hade koll på groggens urspung och historia. Med endast en säsong i bagaget, är min erfarenhet såklart ytterst begränsad. Groggen i vinras var väl kanske Denner-vodka med Prix-juice eller liknande. Mest dracks det dock Prix-öl. Världens bästa öl ur vissa synvinklar. När det gäller Fernet känns det som ett självklart inslag om det var utgång på g, och drycken bär namnet <em>Friåkarkraft</em>. Fernet dricks av seriösa friåkare, så enkelt är det.</p><p></p><p>I övrigt när det gäller supandet har jag några små funderingar. Nummer ett är att man behöver absolut inte dricka för att ha kul, men man behöver ju inte heller ha kul för att dricka. Vidare bör man ha gjort sig förtjänt av ölen/groggen/ferneten. Var du inte ute och åkte under dagen blir det inget samkväm eller dryckesintagande till kvällen. På säsong alltså. Sommaren är en annan arena, en annan liga.</p><p></p><p>Det var väl det jag hade att säga om det.</p><p></p><p>För er som säger att livet började 2007, kan jag säga att jag minns inte riktigt det. Blandar ihop det med 2006 och 2008. Livet som 12-14åring är alltså lite suddigt, och ganska så händelselöst. Livet för mig började 2001, då familjen flyttade från grå, regnig stad till fjäll och snö, och igen 2008/9 då jag upptäckte friåkning och köpte mina första feta lagg, och igen under 2012/13 då jag helt plötsligt var myndig, hade sponsorer, och kunde åka skidor så mycket skolan och plånboken tillät. I höstas upptäckte jag surfen, och även då började livet. Sen startade det på riktigt förra säsongen, som vilken då var min första efter studenten. Jag har mina föraningar om att livet kommer påbörjas ytterligare ett gäng gånger i mitt liv.</p><p></p><p>Bli vuxen känns ovärt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1043521, member: 54815"] Detta måste ju supportas! Som antagligen yngst här kan jag utan att skämmas berätta att jag inte riktigt hade koll på groggens urspung och historia. Med endast en säsong i bagaget, är min erfarenhet såklart ytterst begränsad. Groggen i vinras var väl kanske Denner-vodka med Prix-juice eller liknande. Mest dracks det dock Prix-öl. Världens bästa öl ur vissa synvinklar. När det gäller Fernet känns det som ett självklart inslag om det var utgång på g, och drycken bär namnet [i]Friåkarkraft[/i]. Fernet dricks av seriösa friåkare, så enkelt är det. I övrigt när det gäller supandet har jag några små funderingar. Nummer ett är att man behöver absolut inte dricka för att ha kul, men man behöver ju inte heller ha kul för att dricka. Vidare bör man ha gjort sig förtjänt av ölen/groggen/ferneten. Var du inte ute och åkte under dagen blir det inget samkväm eller dryckesintagande till kvällen. På säsong alltså. Sommaren är en annan arena, en annan liga. Det var väl det jag hade att säga om det. För er som säger att livet började 2007, kan jag säga att jag minns inte riktigt det. Blandar ihop det med 2006 och 2008. Livet som 12-14åring är alltså lite suddigt, och ganska så händelselöst. Livet för mig började 2001, då familjen flyttade från grå, regnig stad till fjäll och snö, och igen 2008/9 då jag upptäckte friåkning och köpte mina första feta lagg, och igen under 2012/13 då jag helt plötsligt var myndig, hade sponsorer, och kunde åka skidor så mycket skolan och plånboken tillät. I höstas upptäckte jag surfen, och även då började livet. Sen startade det på riktigt förra säsongen, som vilken då var min första efter studenten. Jag har mina föraningar om att livet kommer påbörjas ytterligare ett gäng gånger i mitt liv. Bli vuxen känns ovärt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Men?
Tillbaka
Topp