Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 141328" data-attributes="member: 39757"><p>Jag är 188 cm lang och väger generellt mellan 90 och 100 kg. Har tränat mycket hela mitt liv och spräckte menisken för tio ar sedan genom att sparka ihop med en kille under ett jujutsupass. Mina symtom var att jag hade mycket ont när jag böjde knät mer än typ 45 grader fran rak position. Det visade sig att jag hade fatt en spricka i menisken och fick (efter mycket tjat och jävelskap) en operation där man försökte skära bort enbart det skadade omradet, dvs sprickan. Efter den första operationen blev det väl lite bättre men aldrig riktigt bra. Sa efter tva ar till gjorde jag en ny operation (samma sak - skära bort skadad del av menisk) och efter den blev det ytterligare lite bättre men inte heller nu hundraprocentigt. Idag är jag helt och hallet symptomfri och jag anser själv att jag har tva saker att tacka för det:</p><p></p><p>1. Övningen "benspark" pa gymmet. För knäträning är den bättre än tex benböj.</p><p>2. Löpträning.</p><p></p><p>Dvs: man kan enligt min mening inte överskatta vikten av muskeluppbyggande träning runt knat vid denna form av skada. Hoppas du blir bättre.</p><p></p><p>MVH</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 141328, member: 39757"] Jag är 188 cm lang och väger generellt mellan 90 och 100 kg. Har tränat mycket hela mitt liv och spräckte menisken för tio ar sedan genom att sparka ihop med en kille under ett jujutsupass. Mina symtom var att jag hade mycket ont när jag böjde knät mer än typ 45 grader fran rak position. Det visade sig att jag hade fatt en spricka i menisken och fick (efter mycket tjat och jävelskap) en operation där man försökte skära bort enbart det skadade omradet, dvs sprickan. Efter den första operationen blev det väl lite bättre men aldrig riktigt bra. Sa efter tva ar till gjorde jag en ny operation (samma sak - skära bort skadad del av menisk) och efter den blev det ytterligare lite bättre men inte heller nu hundraprocentigt. Idag är jag helt och hallet symptomfri och jag anser själv att jag har tva saker att tacka för det: 1. Övningen "benspark" pa gymmet. För knäträning är den bättre än tex benböj. 2. Löpträning. Dvs: man kan enligt min mening inte överskatta vikten av muskeluppbyggande träning runt knat vid denna form av skada. Hoppas du blir bättre. MVH Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Tillbaka
Topp