Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mac-O" data-source="post: 141333" data-attributes="member: 30666"><p>Eftersom du verkar vara en fobollsspelare på elitnivå så tycker jag du tar kontakt med någon klubbläkare. Meniskskador är mer eller mindre vardagsmat inom fotbollen så de vet garanterat vad du bör göra. Förmodligen handlar det om ett rehabprogram som du ska följa noggrant under en period.</p><p>Eftersom du inte tagit bort hela din menisk har du alla möjligheter att bli helt återställd. I alla fall i några år framöver. Träna mycket ben och framförallt cykla mycket. Stärker musklerna och är skonsamt mot slitaget i knäleden. När du måste löpträna gör det på mjukt underlag och i bra skor.</p><p></p><p>Att smärtan kommer dagen efter är antagligen för att du överansträngt ditt knä och är förmodligen inte helt återställd muskelärt. Kan inte tänka mig att det redan blivit en sk artros i ditt knä. </p><p></p><p>Lycka till med provspelningarna!</p><p></p><p>marcus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mac-O, post: 141333, member: 30666"] Eftersom du verkar vara en fobollsspelare på elitnivå så tycker jag du tar kontakt med någon klubbläkare. Meniskskador är mer eller mindre vardagsmat inom fotbollen så de vet garanterat vad du bör göra. Förmodligen handlar det om ett rehabprogram som du ska följa noggrant under en period. Eftersom du inte tagit bort hela din menisk har du alla möjligheter att bli helt återställd. I alla fall i några år framöver. Träna mycket ben och framförallt cykla mycket. Stärker musklerna och är skonsamt mot slitaget i knäleden. När du måste löpträna gör det på mjukt underlag och i bra skor. Att smärtan kommer dagen efter är antagligen för att du överansträngt ditt knä och är förmodligen inte helt återställd muskelärt. Kan inte tänka mig att det redan blivit en sk artros i ditt knä. Lycka till med provspelningarna! marcus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Tillbaka
Topp