Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mac-O" data-source="post: 141335" data-attributes="member: 30666"><p>Jag tror inte du slagit upp den då smärtan kom dagen efter. Svårt att säga vad det beror på, framförallt om du har fått upp en bra muskelmassa. Det kan vara så att du har en liten broskskada som har kommit av för hård träning efter operation. Ta kontakt med den läkaren som opererade dig och få en undersökning. Förklara läget om provspelning osv. Att din framtida karriär hänger på detta. Då kan de vara lite lättare att få komma in snabbt. </p><p></p><p>Menisken håller hela livet ut normalt. Går den sönder, och en bit eller hela tas bort, blir det med tiden förslitningar i leden eftersom menisken funkar som en stötdämpare i knät. Ben gnager mot ben och till slut så får man ont, ibland för minsta lilla. Det är där jag är nu tyvärr. Men du har tagit bort en så liten del så du bör klara dig flera år. För mig tog det 15 år innan problemen kom och jag tog bort 2/3 av min menisk. Träna och underhåll knät med skonsam träning är det bästa man kan göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mac-O, post: 141335, member: 30666"] Jag tror inte du slagit upp den då smärtan kom dagen efter. Svårt att säga vad det beror på, framförallt om du har fått upp en bra muskelmassa. Det kan vara så att du har en liten broskskada som har kommit av för hård träning efter operation. Ta kontakt med den läkaren som opererade dig och få en undersökning. Förklara läget om provspelning osv. Att din framtida karriär hänger på detta. Då kan de vara lite lättare att få komma in snabbt. Menisken håller hela livet ut normalt. Går den sönder, och en bit eller hela tas bort, blir det med tiden förslitningar i leden eftersom menisken funkar som en stötdämpare i knät. Ben gnager mot ben och till slut så får man ont, ibland för minsta lilla. Det är där jag är nu tyvärr. Men du har tagit bort en så liten del så du bör klara dig flera år. För mig tog det 15 år innan problemen kom och jag tog bort 2/3 av min menisk. Träna och underhåll knät med skonsam träning är det bästa man kan göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Menisk
Tillbaka
Topp