Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mer lättåkt än Head Monster 88, TIPS TACK!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 447267" data-attributes="member: 79407"><p>K2PE rekomenderas varmt efter 30+ dagar på den skidan. den funkar överaskande bra i pisten om du monterar den ca. +2cm, och funkar gott i offpisten, dock inte jämförbar med Proph100 pga flytarea o dyl. jag väger lika mycket som dig men är 5cm längre, och kör på längsta längden av K2PE och tycker den är perfekt för svenska förhållanden.</p><p></p><p>kontentan av mitt svar är; om du har en låg budget, gå på k2PE med en schysst bindning, det är en schysst skida för ett schysst pris.</p><p></p><p>om du däremot vill ha en ännu bättre skida som du då också får betala mer för, gå på prophet 90 eller 100, den smalare om du gillar piståkningen mer, och den fetare om du gillar pudret mer. angående montering bör du prata med någon som åkt skidan mer då jag bara testat dem ett par åk.</p><p></p><p>angående armada så ska ARV vara en väldigt mångsidig modell, kan ej bekräfta detta dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 447267, member: 79407"] K2PE rekomenderas varmt efter 30+ dagar på den skidan. den funkar överaskande bra i pisten om du monterar den ca. +2cm, och funkar gott i offpisten, dock inte jämförbar med Proph100 pga flytarea o dyl. jag väger lika mycket som dig men är 5cm längre, och kör på längsta längden av K2PE och tycker den är perfekt för svenska förhållanden. kontentan av mitt svar är; om du har en låg budget, gå på k2PE med en schysst bindning, det är en schysst skida för ett schysst pris. om du däremot vill ha en ännu bättre skida som du då också får betala mer för, gå på prophet 90 eller 100, den smalare om du gillar piståkningen mer, och den fetare om du gillar pudret mer. angående montering bör du prata med någon som åkt skidan mer då jag bara testat dem ett par åk. angående armada så ska ARV vara en väldigt mångsidig modell, kan ej bekräfta detta dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mer lättåkt än Head Monster 88, TIPS TACK!
Tillbaka
Topp