Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Merinoull-underställ vilket?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1198248" data-attributes="member: 83225"><p>Ja alltså, jag förstår inte den här idén om att det skulle vara krångligare att gå på muggen med denna än med vanliga underställ. </p><p></p><p>Behöver du pissa? Dra ner gylfen på skalbyxorna och gräv fram den genom den normala långkalsonggylfen. </p><p></p><p>Skulle du mot förmodan behöva skita när du är ute och åker skidor så letar du upp en toa och eftersom du har hängselbyxor behöver du hänga av dig jackan i vilket fall. Sen drar du ner skalbrallorna (det antar jag att man gör med vanliga underställ också?) och sen behöver du på helkroppsstället dra en dragkedja från sida till sida över röven medan du med vanligt underställ behöver dra ner det. Jag förstår inte varför den där dragkedjan skulle vara så komplicerad? </p><p></p><p>Jag skulle snarare säga att det går smidigare. För när du är klar drar du igen dragkedjan, tar på dig allt igen och vet att alla dina lager sitter fint där de ska vara utan glipor. Säg att du har pissat ute i skogen och sen ska du stå där och pilla ner underställströjan i byxorna osv med alla andra kläder utanpå. Med helkroppsstället så blir det aldrig glipor och inget lager som korvar sig under något annat. Nån gång när jag har tid över ska jag fasen filma och ladda upp ett stageat toabesök i Rider Suit så att alla får se hur enkelt det faktiskt är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1198248, member: 83225"] Ja alltså, jag förstår inte den här idén om att det skulle vara krångligare att gå på muggen med denna än med vanliga underställ. Behöver du pissa? Dra ner gylfen på skalbyxorna och gräv fram den genom den normala långkalsonggylfen. Skulle du mot förmodan behöva skita när du är ute och åker skidor så letar du upp en toa och eftersom du har hängselbyxor behöver du hänga av dig jackan i vilket fall. Sen drar du ner skalbrallorna (det antar jag att man gör med vanliga underställ också?) och sen behöver du på helkroppsstället dra en dragkedja från sida till sida över röven medan du med vanligt underställ behöver dra ner det. Jag förstår inte varför den där dragkedjan skulle vara så komplicerad? Jag skulle snarare säga att det går smidigare. För när du är klar drar du igen dragkedjan, tar på dig allt igen och vet att alla dina lager sitter fint där de ska vara utan glipor. Säg att du har pissat ute i skogen och sen ska du stå där och pilla ner underställströjan i byxorna osv med alla andra kläder utanpå. Med helkroppsstället så blir det aldrig glipor och inget lager som korvar sig under något annat. Nån gång när jag har tid över ska jag fasen filma och ladda upp ett stageat toabesök i Rider Suit så att alla får se hur enkelt det faktiskt är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Merinoull-underställ vilket?!
Tillbaka
Topp