Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mest snö runt nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 454384" data-attributes="member: 34270"><p>Jag baserade mitt uttalande på samma statistik som STORPOTATEN. Men i slutet på säsongen är det mer snö i Tänndalen än i Ramundberget i alla fall. I pisten så väl som utanför. Jag har åkt i båda orterna under hela säsongen (från slutet av oktober eller början av november till 1:majhelgen eller Kristi Himmelsfärd när den är tidig) i 18 år nu. </p><p></p><p>Våren kommer senast till Tänndalen och Riksgränsen i hela Sverige. </p><p></p><p>Antingen så är det kallare i Tänndalen, det snöar lite mer där eller så har det ett bättre läge för att spara på snön än Ramundberget</p><p></p><p>"Ramis låter ju gött om man hoppas på o få lite offpist o det e så jag vill ha det!</p><p>Men ändå lite gambel o åka till ett ställe som helt saknar kanoner?"</p><p></p><p>Jag skulle inte oroa mig för det när det är Ramundberget. Det finns snö där vid nyår.</p><p></p><p>"Båda ligger ju i funäsdalsfjällen, köp funäsdalskortet så är det bara att åka där det för tillfället är bäst. Dock är det ju inte jättelångt mellan ställena så det brukar ju inte skilja jättemkt snödjupsmässigt. "</p><p></p><p>Bra idé! Vid nyår går det dessutom skidbuss som du åker gratis med funäskortet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 454384, member: 34270"] Jag baserade mitt uttalande på samma statistik som STORPOTATEN. Men i slutet på säsongen är det mer snö i Tänndalen än i Ramundberget i alla fall. I pisten så väl som utanför. Jag har åkt i båda orterna under hela säsongen (från slutet av oktober eller början av november till 1:majhelgen eller Kristi Himmelsfärd när den är tidig) i 18 år nu. Våren kommer senast till Tänndalen och Riksgränsen i hela Sverige. Antingen så är det kallare i Tänndalen, det snöar lite mer där eller så har det ett bättre läge för att spara på snön än Ramundberget "Ramis låter ju gött om man hoppas på o få lite offpist o det e så jag vill ha det! Men ändå lite gambel o åka till ett ställe som helt saknar kanoner?" Jag skulle inte oroa mig för det när det är Ramundberget. Det finns snö där vid nyår. "Båda ligger ju i funäsdalsfjällen, köp funäsdalskortet så är det bara att åka där det för tillfället är bäst. Dock är det ju inte jättelångt mellan ställena så det brukar ju inte skilja jättemkt snödjupsmässigt. " Bra idé! Vid nyår går det dessutom skidbuss som du åker gratis med funäskortet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mest snö runt nyår
Tillbaka
Topp