Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MFD Alltime Touring Binding Plate
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Notosai" data-source="post: 917362" data-attributes="member: 119064"><p>Argumenten för denna grej är väl att du kan ha vilken bindning (nästan) du vill i den istället för att vara förpassad till enbart marker om du vill ha vanliga pjäxor (debatten om marker har avhandlats fler gånger än fan har själar i helvetet). Förutom det så tillåter konstruktionen att skidan flexar fritt, dvs man slipper ha en död zon under foten. Om den dessutom håller bättre än duke så är det ett uppenbart plus. Priset och vikten kan diskuteras i oändlighet.</p><p></p><p>Personligen anser jag att detta är alternativet för den som vill ha en bindningssetup med prio på funktion utför, men som man fortfarande kan gå med emellanåt. Ska man mest gå på tur så är det väl dynafit som gäller i alla fall.</p><p></p><p>Dessutom så ska man nog inte se detta som ett kul tillbehör när man köper nya lagg och bindningar, utan snarare som att man redan har utrustning men vill addera gå-funktion utan att behöva byta sina älskade Look/Salomon/Tyrolia(?).</p><p></p><p>För övrigt borde väl priset falla några steg när produktion och försäljning väl kommer igång, produkten är ju trots allt ny och snubbarnas budget är väl inte direkt i samma klass som de stora företagen...</p><p></p><p></p><p>Blev lite längre än jag tänkt mig, men så kan det gå... För övrigt borde väl rubriken vara MFD etc?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Notosai, post: 917362, member: 119064"] Argumenten för denna grej är väl att du kan ha vilken bindning (nästan) du vill i den istället för att vara förpassad till enbart marker om du vill ha vanliga pjäxor (debatten om marker har avhandlats fler gånger än fan har själar i helvetet). Förutom det så tillåter konstruktionen att skidan flexar fritt, dvs man slipper ha en död zon under foten. Om den dessutom håller bättre än duke så är det ett uppenbart plus. Priset och vikten kan diskuteras i oändlighet. Personligen anser jag att detta är alternativet för den som vill ha en bindningssetup med prio på funktion utför, men som man fortfarande kan gå med emellanåt. Ska man mest gå på tur så är det väl dynafit som gäller i alla fall. Dessutom så ska man nog inte se detta som ett kul tillbehör när man köper nya lagg och bindningar, utan snarare som att man redan har utrustning men vill addera gå-funktion utan att behöva byta sina älskade Look/Salomon/Tyrolia(?). För övrigt borde väl priset falla några steg när produktion och försäljning väl kommer igång, produkten är ju trots allt ny och snubbarnas budget är väl inte direkt i samma klass som de stora företagen... Blev lite längre än jag tänkt mig, men så kan det gå... För övrigt borde väl rubriken vara MFD etc? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MFD Alltime Touring Binding Plate
Tillbaka
Topp