Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
min dotter alvarligt skadat från gålen som åker för fort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AaB64" data-source="post: 1085828" data-attributes="member: 161995"><p>Alkohol och sport - i hög hastighet - hör inte ihop! Det är så förlegat att säkerheten inte nått till våra skidbackar. Tvärtom har det blivit sämre. Jag är en rutinerad skidåkare - fd skidlärare samt har även tävlat för klubb, och jag tycker klimatet i backarna blivit mycket farligt. Idag har vi bättre liftkapacitet vilket gör att det är fler människor i backen samtidigt, men den största risken är de höga hastigheterna samt att SLAO:os regler och gamla skidskoleregler/skidvett inte når ut. Jag blev själv påkörd för två år sedan av en alkoholpåverkad stor man. Många tycker det hör till med alkohol i backen?! Jag har mannens namn och hans försäkringsbolag är inblandat, jag har inte stämt honom då jag efter olyckan var mycket chockad och skadad. Jag inser i efterhand att jag borde stämt honom. Det värsta är ju skadorna och värken man får av en olycka - och en ekonomisk ersättning kan aldrig uppväga detta. Men, det kan hjälpa till och för vissa vara nödvändigt. För mig är det viktigast att dessa vårdslösa människor stoppas - oavsett om de befinner sig på våra vägar, skidbackar eller var det än är. Jag vill gärna bidra till ökad säkerhet i våra backar - det är en fantastisk sport även om den innehåller riskmoment som ju snabba sporter gör. Men bort med vårdslöshet och alkohol! Afterski är härligt - d v s efter skidåkningen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AaB64, post: 1085828, member: 161995"] Alkohol och sport - i hög hastighet - hör inte ihop! Det är så förlegat att säkerheten inte nått till våra skidbackar. Tvärtom har det blivit sämre. Jag är en rutinerad skidåkare - fd skidlärare samt har även tävlat för klubb, och jag tycker klimatet i backarna blivit mycket farligt. Idag har vi bättre liftkapacitet vilket gör att det är fler människor i backen samtidigt, men den största risken är de höga hastigheterna samt att SLAO:os regler och gamla skidskoleregler/skidvett inte når ut. Jag blev själv påkörd för två år sedan av en alkoholpåverkad stor man. Många tycker det hör till med alkohol i backen?! Jag har mannens namn och hans försäkringsbolag är inblandat, jag har inte stämt honom då jag efter olyckan var mycket chockad och skadad. Jag inser i efterhand att jag borde stämt honom. Det värsta är ju skadorna och värken man får av en olycka - och en ekonomisk ersättning kan aldrig uppväga detta. Men, det kan hjälpa till och för vissa vara nödvändigt. För mig är det viktigast att dessa vårdslösa människor stoppas - oavsett om de befinner sig på våra vägar, skidbackar eller var det än är. Jag vill gärna bidra till ökad säkerhet i våra backar - det är en fantastisk sport även om den innehåller riskmoment som ju snabba sporter gör. Men bort med vårdslöshet och alkohol! Afterski är härligt - d v s efter skidåkningen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
min dotter alvarligt skadat från gålen som åker för fort
Tillbaka
Topp