Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
min dotter alvarligt skadat från gålen som åker för fort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1085994" data-attributes="member: 70347"><p>Men alltså... Det finns inget körtkort för att åka skidor. Man behöver inget grönt kort som man behöver i golf. Så som sagt, det finns folk på olika nivå i skidbacken. Hur hemskt det än låter är det något man accepterat när man ställer sig i pisten. Precis som att man accepterat att man kan skada sig och till och med bli skadad medvetet när man spelar hockey. Det är inte förbjudet att åka skidor berusad (något säkert alla här skulle ta emot med öppna armar). Så länge det inte finns ett uppenbart uppsåt, typ att någon uppenbart medvetet åkt på någon för att skada eller slåss med stavar eller what not så är det smällar man får ta. Tyvärr. Även för egen del är jag kluven. Självklart är det den som kommer ovanifrån som har ansvaret, men så som många åker utan någon som helst uppsikt.. Att alla ska åka i nybörjartempo är inte realistiskt, lika mycket som det inte är realistiskt att alla bilar kör i cykeltempo för att undvika cykel-bil-olyckor.</p><p></p><p>Och åkaren hade ju dessutom stannat vid olycksplatsen. Att TS inte fick ta personuppgifter var ju inte åkarens fel som jag förstår det. Det är mycket mer än vad många andra gör efter en olycka i skidbacken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1085994, member: 70347"] Men alltså... Det finns inget körtkort för att åka skidor. Man behöver inget grönt kort som man behöver i golf. Så som sagt, det finns folk på olika nivå i skidbacken. Hur hemskt det än låter är det något man accepterat när man ställer sig i pisten. Precis som att man accepterat att man kan skada sig och till och med bli skadad medvetet när man spelar hockey. Det är inte förbjudet att åka skidor berusad (något säkert alla här skulle ta emot med öppna armar). Så länge det inte finns ett uppenbart uppsåt, typ att någon uppenbart medvetet åkt på någon för att skada eller slåss med stavar eller what not så är det smällar man får ta. Tyvärr. Även för egen del är jag kluven. Självklart är det den som kommer ovanifrån som har ansvaret, men så som många åker utan någon som helst uppsikt.. Att alla ska åka i nybörjartempo är inte realistiskt, lika mycket som det inte är realistiskt att alla bilar kör i cykeltempo för att undvika cykel-bil-olyckor. Och åkaren hade ju dessutom stannat vid olycksplatsen. Att TS inte fick ta personuppgifter var ju inte åkarens fel som jag förstår det. Det är mycket mer än vad många andra gör efter en olycka i skidbacken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
min dotter alvarligt skadat från gålen som åker för fort
Tillbaka
Topp