Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Min pojk är 5 år - jag behöver skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1058997" data-attributes="member: 26014"><p>Hmm, tack för all input ovan. Men jag tycker de är för breda och lite för mycket all mountain. Min tanke, om än felaktig, är att byta bort racinglaggen mot något mer brukbart, inte egentligen närma mig mina Nocta i egenskaper. Jag vill fortfarande inte tveka vilken skida som ska med. </p><p></p><p>Exempel: I påskas hade jag SL och Nocta med mig. Hårda pister på morgonen med 2-åring i sele. SL -perfekt. Efter lunch blev det smörigt och hittade till och med ett par dm puder i outpisten. Nocta - perfekt (eller i alla fall väldigt bra). </p><p></p><p>Jag vill inte hitta ett par skidor som funkar hela dagen, jag vill att skidorna skall vara väsensskilda. Men förmiddagsskidan kommer bli hårt åtgången, och därför vill jag ha något annat än raceskidorna, som dessutom är extremt tunga. Min erfarenhet (som dessutom överensstämmer med fysiska förutsättningar) säger att all mountainbredd är för brett. </p><p></p><p>Ska kolla lite på Armada också, stora på jibb/park. Någon med erfarenhet?</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1058997, member: 26014"] Hmm, tack för all input ovan. Men jag tycker de är för breda och lite för mycket all mountain. Min tanke, om än felaktig, är att byta bort racinglaggen mot något mer brukbart, inte egentligen närma mig mina Nocta i egenskaper. Jag vill fortfarande inte tveka vilken skida som ska med. Exempel: I påskas hade jag SL och Nocta med mig. Hårda pister på morgonen med 2-åring i sele. SL -perfekt. Efter lunch blev det smörigt och hittade till och med ett par dm puder i outpisten. Nocta - perfekt (eller i alla fall väldigt bra). Jag vill inte hitta ett par skidor som funkar hela dagen, jag vill att skidorna skall vara väsensskilda. Men förmiddagsskidan kommer bli hårt åtgången, och därför vill jag ha något annat än raceskidorna, som dessutom är extremt tunga. Min erfarenhet (som dessutom överensstämmer med fysiska förutsättningar) säger att all mountainbredd är för brett. Ska kolla lite på Armada också, stora på jibb/park. Någon med erfarenhet? /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Min pojk är 5 år - jag behöver skidor
Tillbaka
Topp