Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Min polare satte BARREL ROLL idag i Funäsdalen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SverigeTomten" data-source="post: 607358" data-attributes="member: 73999"><p>Nej nej NEJ! Barrelroll kan inte göras på skidor. I de idrott som man kan göra barrelroll är bland annat i flygplanscross (tex red bull air racing) snowboard, m.m</p><p></p><p>Med barrelroll så menas med att du voltar/flippar på det viset att en axel pekar mot dal och den andra mot topp (såsom alla snowboardåkare åker) och efter landning så pekar <strong>samma axel</strong> åt samma håll då du började volta/flippa. Som att rulla runt en öltunna.</p><p></p><p>Det närmaste du kommer till en barrelroll på skidor heter Linkoln Loop, rätta mig om jag har fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SverigeTomten, post: 607358, member: 73999"] Nej nej NEJ! Barrelroll kan inte göras på skidor. I de idrott som man kan göra barrelroll är bland annat i flygplanscross (tex red bull air racing) snowboard, m.m Med barrelroll så menas med att du voltar/flippar på det viset att en axel pekar mot dal och den andra mot topp (såsom alla snowboardåkare åker) och efter landning så pekar [b]samma axel[/b] åt samma håll då du började volta/flippa. Som att rulla runt en öltunna. Det närmaste du kommer till en barrelroll på skidor heter Linkoln Loop, rätta mig om jag har fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Min polare satte BARREL ROLL idag i Funäsdalen.
Tillbaka
Topp