Min setup, kommentera!

ZupFresh

Ny medlem
Min setup, kommentera!
Shu

Här har ni då min setup som jag funderar på att köra på i år. Jag är 17 år, 180 lång, 73kg och inriktar mig helt klart mest på park.

(Bindning)
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5197&ProductDetailId=29529

(Bräda)
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5158&ProductDetailId=29450

Vad tror ni? Är brädan tillräckligt lång? Är det ett bra val för det jag skall använda den till? Finns det bättre i samma prisklass (möjligvis lite högre)? Och är färgerna lite för omanliga och borde jag kanske välja svarta bindningar istället ;)?

Ang. färgerna kör jag på en gul jumpsuit från Analog, svarta boots från head, vita crowbars + vit smith hjälm.

Sådär, knock me out! Kritik uppskattas!

Min setup, kommentera!
Blir jättebra, kör på det. Ja det är en väldigt rolig board, speciellt för jibbs men du kan såklart hoppa med den också för det.

Det finns hur många brädor som helst, alla märken har åtminstone några modeller för varje person. Om du tycker om Nitro så kör på sub zeron, det är en jävligt rolig bräda.

Färgerna kan du bara tycka och tänka om själv ^^

Min setup, kommentera!
ZupFresh sa:
vita crowbars + vit smith hjälm.

vita crowbars och smith-hjälm funkar icke! två konkurrerande märken. Skaffa hjälm av annat märke ;)

närå, det funkar säkert bra och om färgerna säger jag som Coldis: Färgerna kan du bara tycka och tänka om själv ^^

Min setup, kommentera!
J-Lu sa:
ZupFresh sa:
vita crowbars + vit smith hjälm.

vita crowbars och smith-hjälm funkar icke! två konkurrerande märken. Skaffa hjälm av annat märke ;)

närå, det funkar säkert bra och om färgerna säger jag som Coldis: Färgerna kan du bara tycka och tänka om själv ^^
Haha okej! :D Tack för två bra svar!

Självklart gör jag som jag själv tycker angående färgerna, ville mest ha någon att bolla lite med! ^^ Man kan ju aldrig vara helt säker när det gäller oskrivna regler och om det är någon "For Girls" skylt man missat! ;D

Min setup, kommentera!
Enda jag kan gnälla lite på är brädans längd. Den är ju speccad precis under din vikt. Om du i parken kör lite större grejer så kan det bli lite knapert. Kör du å andra sidan mest rails och latjar mer så blir den nog prima.
Vad gäller bindningarna så kan jag bara prata gott om dem, dock har jag bara klämt och känt lite på dem i butik och inte provat dem i backen.

Min setup, kommentera!
F-G sa:
Sök i forumet kanske ??
istället för att du sitter hela dagen och väntar på att få svara otrevligt på någons tråd som inte sökt istället tycker jag att du kan ta dig tiden att hjälpa honom istället för att få skriva ett snabbt tråkigt och värdelöst inlägg så du får +1 post och någon ser du har postat igen och möjligen klickar på din jävla profil.

vakna, forumet finns för frågor och tills nån freeride redaktion säger till att sluta fråga samma saker från olika människor så tycker jag sådana som du ska knipa igen

Min setup, kommentera!
larm sa:
Enda jag kan gnälla lite på är brädans längd. Den är ju speccad precis under din vikt. Om du i parken kör lite större grejer så kan det bli lite knapert. Kör du å andra sidan mest rails och latjar mer så blir den nog prima.
Vad gäller bindningarna så kan jag bara prata gott om dem, dock har jag bara klämt och känt lite på dem i butik och inte provat dem i backen.
Tack för att du sa det angående vikten! Det lade jag inte ens märke till. Jag tränar mycker just nu, och räknar med att gå upp till minst 78kg innan sommarn. Jag antar att det borde vara klokare att titta på något annat?

Jag är öppen för förslag! Jag älskar att jibba runt, och verkligen utnyttja flexen, men jag satsar också på röda/svarta hopp, är den här brädan bara att utesluta i det här läget?

Edit: Som sagt, kom gärna med förslag på andra brädor!

Senast ändrad:
Min setup, kommentera!
ZupFresh sa:
larm sa:
Tack för att du sa det angående vikten! Det lade jag inte ens märke till. Jag tränar mycker just nu, och räknar med att gå upp till minst 78kg innan sommarn. Jag antar att det borde vara klokare att titta på något annat?

Jag är öppen för förslag! Jag älskar att jibba runt, och verkligen utnyttja flexen, men jag satsar också på röda/svarta hopp, är den här brädan bara att utesluta i det här läget?

Längdmässigt så är ju den som sagt lite kort, den finns ju iofs i både en och två storlekar större. Känns annars som en prisvärd och bra bräda som du troligen blir nöjd med;)

Min setup, kommentera!
larm sa:
ZupFresh sa:
larm sa:

Längdmässigt så är ju den som sagt lite kort, den finns ju iofs i både en och två storlekar större. Känns annars som en prisvärd och bra bräda som du troligen blir nöjd med;)
Okej skönt att höra! :D När vi ändå är igång vill jag gärna passa på att fråga vad du tror om Burton Hate? http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4383&ProductDetailId=26127 Får gärna jämföras med Sub Zeron.

Min setup, kommentera!
Senast ändrad:
Min setup, kommentera!
ZupFresh sa:
Mac93 sa:
jag skulle kört på http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5221&ProductDetailId=29579

jävla fin bräda.. kom 3a i Good wood tävlingen
Tack! Capita hade jag inte ens funderat på! :O Någon som vet om man kan byta bindningar till Contact-bindningar och fortfarande få någon form av paketpris?
Eller hur är Cadet till skillnad från Contact, någon större skillnad?
Cadet:en är Unions näst billigaste bindning och har en annan bottenplatta, andra spännen och pumpar i aluminium istället för magnesium som contact har. Trots detta är cadet:en en grymt bindning, det är relativt mjuk som gör den utmärkt för jibbing, butters. osv. Det är ett riktigt prisvärt paket du blev tipsad om, men du borde nog gå på 155:an istället för 147 :-)

Såg även att junken hade den som lös bräda, men då drar priset iväg lite om du ska köpa contact bindningar till.

Min setup, kommentera!
saibotto sa:
ZupFresh sa:
Mac93 sa:
jag skulle kört på http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5221&ProductDetailId=29579

jävla fin bräda.. kom 3a i Good wood tävlingen
Tack! Capita hade jag inte ens funderat på! :O Någon som vet om man kan byta bindningar till Contact-bindningar och fortfarande få någon form av paketpris?
Eller hur är Cadet till skillnad från Contact, någon större skillnad?
Cadet:en är Unions näst billigaste bindning och har en annan bottenplatta, andra spännen och pumpar i aluminium istället för magnesium som contact har. Trots detta är cadet:en en grymt bindning, det är relativt mjuk som gör den utmärkt för jibbing, butters. osv. Det är ett riktigt prisvärt paket du blev tipsad om, men du borde nog gå på 155:an istället för 147 :-)

Såg även att junken hade den som lös bräda, men då drar priset iväg lite om du ska köpa contact bindningar till.
Jo jag kollade på 155\' som lös fast med Contact bindningar, och priset närmade sig 7000:-, och det känns som lite för mycket pengar nu när man blev tipsad om ett så bra paket. Tack för ett bra svar Saib!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp