Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
mina handleder :/
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 141362" data-attributes="member: 44213"><p>...</p><p></p><p>nu blir det absolutism!!! det gillas inte..</p><p></p><p></p><p>vad "vi" menar är att ett handleds-skydd skyddar ganska bra mot jobbigt benbrott i handleden Om det skulle vara så att du skulle ramla och OM just den vurpan var så grov att du skulle kunna bryta handleden och OM du ramlar med handlederna så illa att en sådan skada skulle kunna uppstå..</p><p></p><p>Om du gör en sådan vurpa och har ditt handleds-skydd så bryter du ju så klart inte automatiskt din arm... MEN det finns en liten liten risk att OM vurpan är så pass GROV och precis i rätt vinkel och fart så att du inte skadar dina handled så finns det en liten liten risk att du kanske bryter armen i stället och DÅ är det bättre att bryta armen istället för att kanske ha brutit handleden Om du inte skulle ha haft ditt handledsskydd..</p><p></p><p>Nu är inte ett handledsskydd ett 100% skydd mot handledsbrott.. och att ha handledsskydd betyder inte att man automatiskt bryter armen varje ggn man ramlar och tar i sig mer armarna..</p><p></p><p>"vi" som svarade försökte vara generalisera lite..</p><p></p><p></p><p></p><p>peace</p><p></p><p></p><p>/Pinn (jag ogillar absolutism)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 141362, member: 44213"] ... nu blir det absolutism!!! det gillas inte.. vad "vi" menar är att ett handleds-skydd skyddar ganska bra mot jobbigt benbrott i handleden Om det skulle vara så att du skulle ramla och OM just den vurpan var så grov att du skulle kunna bryta handleden och OM du ramlar med handlederna så illa att en sådan skada skulle kunna uppstå.. Om du gör en sådan vurpa och har ditt handleds-skydd så bryter du ju så klart inte automatiskt din arm... MEN det finns en liten liten risk att OM vurpan är så pass GROV och precis i rätt vinkel och fart så att du inte skadar dina handled så finns det en liten liten risk att du kanske bryter armen i stället och DÅ är det bättre att bryta armen istället för att kanske ha brutit handleden Om du inte skulle ha haft ditt handledsskydd.. Nu är inte ett handledsskydd ett 100% skydd mot handledsbrott.. och att ha handledsskydd betyder inte att man automatiskt bryter armen varje ggn man ramlar och tar i sig mer armarna.. "vi" som svarade försökte vara generalisera lite.. peace /Pinn (jag ogillar absolutism) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
mina handleder :/
Tillbaka
Topp