Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1035552" data-attributes="member: 83225"><p>Till TS istället. </p><p></p><p>"Tänkte att det borde gå att åka i samma fart som övriga i backen." </p><p></p><p>Jag tror att ett problem ligger i detta. Du vill åka lika fort som alla andra i backen men du vill åka på helt rena skär. Nu åker jag en hel del i olika anläggningar i Sverige och jag måste säga att det är rejält ovanligt att se någon som kör på helt rena skär i röda/svarta backar. Så om du försöker åka på helt rena skär så kommer det att gå fortare än för de som åker och sladdsvänger. Men återigen, har du 14 meters radie så bör inte farten kunna bli speciellt hög, om du rundar upp i varje sväng, så länge du inte åker rejält brant förstås. </p><p></p><p>Nu får skidlärarna i forumet rätta mig om jag har fel men rent teoretiskt borde din skida, vid normal belastning max kunna färdas 14 meter neråt i backen från stillastående till att du åker uppåt igen vid optimal teknik och ifall du startar varje sväng från stillastående.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1035552, member: 83225"] Till TS istället. "Tänkte att det borde gå att åka i samma fart som övriga i backen." Jag tror att ett problem ligger i detta. Du vill åka lika fort som alla andra i backen men du vill åka på helt rena skär. Nu åker jag en hel del i olika anläggningar i Sverige och jag måste säga att det är rejält ovanligt att se någon som kör på helt rena skär i röda/svarta backar. Så om du försöker åka på helt rena skär så kommer det att gå fortare än för de som åker och sladdsvänger. Men återigen, har du 14 meters radie så bör inte farten kunna bli speciellt hög, om du rundar upp i varje sväng, så länge du inte åker rejält brant förstås. Nu får skidlärarna i forumet rätta mig om jag har fel men rent teoretiskt borde din skida, vid normal belastning max kunna färdas 14 meter neråt i backen från stillastående till att du åker uppåt igen vid optimal teknik och ifall du startar varje sväng från stillastående. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Tillbaka
Topp