Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1035557" data-attributes="member: 138899"><p>Jag har själv, bla en skida med 14m radie. Inte går det att åka lika sakta som alla andra med den inte, i alla fall inte i Branäs utan snarare dubbelt så fort oavsett hur mycket man svänger. Men destao aktivare man åker desto bättre träning och mindre mjölksyra.</p><p>Branäs är ett familjeanlägg med merparten medelmåttiga åkare på hyrskidor. Att då tro att du kan åka lika sakta, som sladdåkarna, med skärande svängar är en utopi. Utan det som behövs är fart och teknikträning och att vänja sig vid att man får åka slalom mellan folket i backen. Ute på kanterna brukar det dock vara lite bättre med plats så att man kan susa ner i den fart man vill.</p><p>Vill du åka på ett ställe där du inte tycker att du åker fortare än andra får du söka dig till t.ex Trysil och dom brantare backarna där i Högegga eller Skihytta. Där är det oftast duktigare åkare med bra utrustning och hög fart.</p><p></p><p>//GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1035557, member: 138899"] Jag har själv, bla en skida med 14m radie. Inte går det att åka lika sakta som alla andra med den inte, i alla fall inte i Branäs utan snarare dubbelt så fort oavsett hur mycket man svänger. Men destao aktivare man åker desto bättre träning och mindre mjölksyra. Branäs är ett familjeanlägg med merparten medelmåttiga åkare på hyrskidor. Att då tro att du kan åka lika sakta, som sladdåkarna, med skärande svängar är en utopi. Utan det som behövs är fart och teknikträning och att vänja sig vid att man får åka slalom mellan folket i backen. Ute på kanterna brukar det dock vara lite bättre med plats så att man kan susa ner i den fart man vill. Vill du åka på ett ställe där du inte tycker att du åker fortare än andra får du söka dig till t.ex Trysil och dom brantare backarna där i Högegga eller Skihytta. Där är det oftast duktigare åkare med bra utrustning och hög fart. //GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Tillbaka
Topp