Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidsvenne" data-source="post: 1055393" data-attributes="member: 152585"><p>Hej alla å framförallt kjus. Sökte på nätet å hittade denna gamla tråd. Jag har precis samma problem med att skidorna går för fort. Jag har ett par titan supershape 177. I blå backar är det perfekt, men problemet börjar i röda då backarna oftast inte är breda nog för att få ner farten och det är svårt att svänga upp i backen. </p><p></p><p>Jag kommer just från en resa där jag dumt nog vurpade rejält då pisten svängde men jag låg på fel "sväng" mot pistens utformning. Dum som jag var hade jag inte rekat backen innan. Men de va en sån där dag. Sol, minus 5, vindstilla och nypistat på 2700 meters höjd, så man ville ju köra, dan innan var de som å köra i mjölk, som man var ju sugen som f-n. Men jag hann inte riktigt svänga upp och valde då att lägga mig för att bromsa upp.</p><p></p><p>Ja pajja knät, slog i axeln, å sträckte ryggen. Men kunde åka resten av den men var inte helt ok. Så de var lite trist.</p><p></p><p>Men ja kolla hastigheten i samma backe men jag tog det betydligt lugnare då ja ville rädda knät lite, å ja kom då upp i 67 kmh, så visst går de fort. </p><p></p><p>Jag har åkt länge, lärt mig med 200 å sladd. Men börjar nu få grepp på carving å det är ju superkul. </p><p>Jag är inget superproffs men helt ok svenne.</p><p></p><p>Så jag funderar kraftigt på att köpa mig ett par kortare typ 165 med mindre radie för att kunna utnyttja carvingskidan mer men att inte få samma hastighet. Idéer på det? Och hur har det gått för dig..</p><p>Då kan man ju byta lite beroende på backar? De kanske kan va en bra grej?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidsvenne, post: 1055393, member: 152585"] Hej alla å framförallt kjus. Sökte på nätet å hittade denna gamla tråd. Jag har precis samma problem med att skidorna går för fort. Jag har ett par titan supershape 177. I blå backar är det perfekt, men problemet börjar i röda då backarna oftast inte är breda nog för att få ner farten och det är svårt att svänga upp i backen. Jag kommer just från en resa där jag dumt nog vurpade rejält då pisten svängde men jag låg på fel "sväng" mot pistens utformning. Dum som jag var hade jag inte rekat backen innan. Men de va en sån där dag. Sol, minus 5, vindstilla och nypistat på 2700 meters höjd, så man ville ju köra, dan innan var de som å köra i mjölk, som man var ju sugen som f-n. Men jag hann inte riktigt svänga upp och valde då att lägga mig för att bromsa upp. Ja pajja knät, slog i axeln, å sträckte ryggen. Men kunde åka resten av den men var inte helt ok. Så de var lite trist. Men ja kolla hastigheten i samma backe men jag tog det betydligt lugnare då ja ville rädda knät lite, å ja kom då upp i 67 kmh, så visst går de fort. Jag har åkt länge, lärt mig med 200 å sladd. Men börjar nu få grepp på carving å det är ju superkul. Jag är inget superproffs men helt ok svenne. Så jag funderar kraftigt på att köpa mig ett par kortare typ 165 med mindre radie för att kunna utnyttja carvingskidan mer men att inte få samma hastighet. Idéer på det? Och hur har det gått för dig.. Då kan man ju byta lite beroende på backar? De kanske kan va en bra grej? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Tillbaka
Topp