Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1055491" data-attributes="member: 138899"><p>Det låter mer som ett teknikproblem än skidproblem.</p><p>För bra skidor och för kass teknik är ingen lysande kombination</p><p>Det bör vara balans mellan detta</p><p>Skidan har väl 15,5 m radie och den går det att svänga nått nöjävligt med</p><p>Handlar bara om att skapa vinklar via bra teknik och bestyrka</p><p>Är skidan för styv för din teknik och vikt så kan jag förstå att du tycker att dom går för fort.</p><p>Då borde du mer satsa på en lite mindre avancerad skida som du kan åka saktare med.</p><p>Jag har inte olika länder av samma skida men olika typer, med olika längder och bredder, beroende vad jag åker i för förhållande. Från 167cm 78 breda till 195cm 132 breda.</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1055491, member: 138899"] Det låter mer som ett teknikproblem än skidproblem. För bra skidor och för kass teknik är ingen lysande kombination Det bör vara balans mellan detta Skidan har väl 15,5 m radie och den går det att svänga nått nöjävligt med Handlar bara om att skapa vinklar via bra teknik och bestyrka Är skidan för styv för din teknik och vikt så kan jag förstå att du tycker att dom går för fort. Då borde du mer satsa på en lite mindre avancerad skida som du kan åka saktare med. Jag har inte olika länder av samma skida men olika typer, med olika längder och bredder, beroende vad jag åker i för förhållande. Från 167cm 78 breda till 195cm 132 breda. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Tillbaka
Topp