Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1055681" data-attributes="member: 127291"><p>[USER=141607]@Kottla[/USER]</p><p>Avlasta tyngden från skidorna => lättare att byta mellan sväng.</p><p></p><p>Hög eller lågavlastning, det läge kroppen befinner sig i när tyngden är som lägst mellan skidorna och underlaget.</p><p></p><p>Högavlastning: Att hoppa och vrida skidorna är den ultimata högavlastningen tyngd = 0, men man behöver inte vara så extrem.</p><p></p><p>Lågavlastning: Sjunk ner hastigt och i samband med det lägg om skidorna till ny sväng, när du gör en hastig "knäböj" på en våg så visar den en lägre vikt under tiden du låter kroppen sjunka ner, det är då du passar på att byta sväng.</p><p></p><p>Filmen jag länkade till visar en tydlig högavlastning mellan svängarna genom att skidinstruktören reser sig upp mellan varje sväng för att avlasta och lättare kunna byta riktning och börja nästa sväng </p><p></p><p>Var det en tydlig förklaring?</p><p></p><p>Ha en bra dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1055681, member: 127291"] [USER=141607]@Kottla[/USER] Avlasta tyngden från skidorna => lättare att byta mellan sväng. Hög eller lågavlastning, det läge kroppen befinner sig i när tyngden är som lägst mellan skidorna och underlaget. Högavlastning: Att hoppa och vrida skidorna är den ultimata högavlastningen tyngd = 0, men man behöver inte vara så extrem. Lågavlastning: Sjunk ner hastigt och i samband med det lägg om skidorna till ny sväng, när du gör en hastig "knäböj" på en våg så visar den en lägre vikt under tiden du låter kroppen sjunka ner, det är då du passar på att byta sväng. Filmen jag länkade till visar en tydlig högavlastning mellan svängarna genom att skidinstruktören reser sig upp mellan varje sväng för att avlasta och lättare kunna byta riktning och börja nästa sväng Var det en tydlig förklaring? Ha en bra dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Mina skidor går för fort..?
Tillbaka
Topp