Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
mindre spricka i mojo!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 144480" data-attributes="member: 12152"><p>På översidan menar du eller?</p><p></p><p>Jag säger som jag alltid brukar göra i sådana här frågor: </p><p></p><p>Välj långsamthärdande epoxy för alla typer av reparationer på skidor som kräver ett hållbart resultat. Tejpa vid behov en "gjutform" med maskeringstejp. Värm med hårtork eller varmluftpistol till ca 80 grader så blir limmet lättflytande och letar sig in i skadan. Lägg i press om det är en sådan typ av skada. Värm några gånger till under härdningsprocessen och kontrollera att limmet inte har sjunkit in för långt och därmed lämnat ett hålrum. Vänta på härdning och slipa sedan till en estetiskt acceptabel yta. </p><p></p><p>Är det bara lite skav funkar det nog med plastic padding, men om det är en mer hållfasthetsinriktad lagning räcker det inte till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 144480, member: 12152"] På översidan menar du eller? Jag säger som jag alltid brukar göra i sådana här frågor: Välj långsamthärdande epoxy för alla typer av reparationer på skidor som kräver ett hållbart resultat. Tejpa vid behov en "gjutform" med maskeringstejp. Värm med hårtork eller varmluftpistol till ca 80 grader så blir limmet lättflytande och letar sig in i skadan. Lägg i press om det är en sådan typ av skada. Värm några gånger till under härdningsprocessen och kontrollera att limmet inte har sjunkit in för långt och därmed lämnat ett hålrum. Vänta på härdning och slipa sedan till en estetiskt acceptabel yta. Är det bara lite skav funkar det nog med plastic padding, men om det är en mer hållfasthetsinriktad lagning räcker det inte till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
mindre spricka i mojo!
Tillbaka
Topp