Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Minolta Dimage
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 71454" data-attributes="member: 33585"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag har själv en Minolta Dimage 7i, och har i stort positiva upplevelser. </p><p>Dock:</p><p></p><p>1. Autofokuseringen är LÅNGSAM om man jämför med tex Dynax7 (vanlig 35 mm system).</p><p></p><p>2. Kameran passar bättre för stillastående objekt än rörliga skidåkare/skoterförare. Även om den har ett motorfotoläge, så regerar en vanlig systemkamera (35 mm) för rörliga motiv.</p><p></p><p></p><p>Kameran har i övrigt mycket bra kvalitet, och erbjuder ett mellanting mellan vanlig digital kompaktkamera och en fullstor digital systemkamera. </p><p></p><p>Mitt råd: 7i är en bra kamera om man "köper" dess små nackdelar som jag listat ovan. Du kommer antagligen att bli nöjd, såvida du inte jobbar som semiproffs eller proffs.</p><p></p><p></p><p>//Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 71454, member: 33585"] Tjena! Jag har själv en Minolta Dimage 7i, och har i stort positiva upplevelser. Dock: 1. Autofokuseringen är LÅNGSAM om man jämför med tex Dynax7 (vanlig 35 mm system). 2. Kameran passar bättre för stillastående objekt än rörliga skidåkare/skoterförare. Även om den har ett motorfotoläge, så regerar en vanlig systemkamera (35 mm) för rörliga motiv. Kameran har i övrigt mycket bra kvalitet, och erbjuder ett mellanting mellan vanlig digital kompaktkamera och en fullstor digital systemkamera. Mitt råd: 7i är en bra kamera om man "köper" dess små nackdelar som jag listat ovan. Du kommer antagligen att bli nöjd, såvida du inte jobbar som semiproffs eller proffs. //Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Minolta Dimage
Tillbaka
Topp