Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1073209" data-attributes="member: 144956"><p>Jag är riktigt less på takboxtetris så till nästa år funderar jag på att köpa en skida till så att jag kan ta med 2 istället för tre par. Vill ha en lite mer allround som funkar hyggligt i pist men med offpist som prio. Runt 108mm i midjan ungefär med en pistradie på 20m, skulle behöva lite förslag.</p><p></p><p>Nuvarande samling:</p><p>Völkl code speedwall 14/15. Blir nog mer en försäsongsskida</p><p>BC Nocta. Gillar denna men det är lite väl mycke skida bakom bindningen i bland. </p><p>Rossignol Super 7 14/15. Har gillat denna skarpt, 40 åkdagar senaste 3 åren även i mjuk pist men jag har växt ur den lite. Den känns för mjuk och för lite skida bakom bindingen.Gillar att den är snabb och kvick i skogen och hygglig i pisten.</p><p></p><p>Jag:</p><p>95kg tjock(inte bara muskler som man kunde hoppas), 20 åkdagar helst i det mjuka fluffiga men ärligt så här i Sverige åker man en del och letar. Plus en 4-5 dagar turande. Är väl så bra så jag vet hur dålig jag är. Gillar sväng. Vi åker mest i Svenska fjäll men jag försöker lobba för en Alpresa nästa år.</p><p></p><p>Redan på radarn: </p><p>BC Atris med ett frågetecken om det är för mycket skida bakom</p><p>Opinion 108 men den är lite dyr</p><p>Salomon qst 106x</p><p></p><p>Annat:</p><p>Super 7:orna får i detta nu ett par Kingpin så vi får se hur dessa känns och om det påverkar. Är den nya skidan tillräckligt lätt och Kingpin känns bra så kanske Super7:orna pensioneras</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1073209, member: 144956"] Jag är riktigt less på takboxtetris så till nästa år funderar jag på att köpa en skida till så att jag kan ta med 2 istället för tre par. Vill ha en lite mer allround som funkar hyggligt i pist men med offpist som prio. Runt 108mm i midjan ungefär med en pistradie på 20m, skulle behöva lite förslag. Nuvarande samling: Völkl code speedwall 14/15. Blir nog mer en försäsongsskida BC Nocta. Gillar denna men det är lite väl mycke skida bakom bindningen i bland. Rossignol Super 7 14/15. Har gillat denna skarpt, 40 åkdagar senaste 3 åren även i mjuk pist men jag har växt ur den lite. Den känns för mjuk och för lite skida bakom bindingen.Gillar att den är snabb och kvick i skogen och hygglig i pisten. Jag: 95kg tjock(inte bara muskler som man kunde hoppas), 20 åkdagar helst i det mjuka fluffiga men ärligt så här i Sverige åker man en del och letar. Plus en 4-5 dagar turande. Är väl så bra så jag vet hur dålig jag är. Gillar sväng. Vi åker mest i Svenska fjäll men jag försöker lobba för en Alpresa nästa år. Redan på radarn: BC Atris med ett frågetecken om det är för mycket skida bakom Opinion 108 men den är lite dyr Salomon qst 106x Annat: Super 7:orna får i detta nu ett par Kingpin så vi får se hur dessa känns och om det påverkar. Är den nya skidan tillräckligt lätt och Kingpin känns bra så kanske Super7:orna pensioneras [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Tillbaka
Topp