Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="janne73" data-source="post: 1073227" data-attributes="member: 122817"><p>Vet inte om det passar dig, men jag har landat i:</p><p></p><p>* Nordica Patron. Kanske världens bästa skida. ;-). Skämt åsido, men den är perfekt med 113mm och 18,5r. Alert och poppig, svängglad, bra flyt i puder, går att åka stort med också, dock inte tokfort, då kan de bli lite oroliga. Även roliga i pist om man ser till att hålla skäret. Lite tunga för topptur kanske, men om man inte ska springa upp i trikåer, så vadå? Har endast upplevt den för smal ett par dagar, men då var det i episkt japow. Och om jag är ärlig mot mig själv är det inte varje dag jag åker på Hokkaido. Att inte ha för breda ger ju fler faceshots. </p><p></p><p>* Völkl RTM84. Pistracer för svensson. Och då menar jag att jag brukar hålla mig ifrån balkade underlag. Men ändå lite allround. </p><p></p><p>Båda dessa skidor förmedlar åkglädje och känsla. Men jag väger 20kg mindre än dig, så möjligt att båda dessa är för klena. </p><p></p><p>Egentligen tycker jag det låter som du sitter på 2 par som funkar redan, i och med att du mest åker i Sverige. Men om du som sagt letar enl din inledande beskrivning "hygglig pist, prio offpist, 20m r, 108mm midja - så tycker jag Patron är klockren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="janne73, post: 1073227, member: 122817"] Vet inte om det passar dig, men jag har landat i: * Nordica Patron. Kanske världens bästa skida. ;-). Skämt åsido, men den är perfekt med 113mm och 18,5r. Alert och poppig, svängglad, bra flyt i puder, går att åka stort med också, dock inte tokfort, då kan de bli lite oroliga. Även roliga i pist om man ser till att hålla skäret. Lite tunga för topptur kanske, men om man inte ska springa upp i trikåer, så vadå? Har endast upplevt den för smal ett par dagar, men då var det i episkt japow. Och om jag är ärlig mot mig själv är det inte varje dag jag åker på Hokkaido. Att inte ha för breda ger ju fler faceshots. * Völkl RTM84. Pistracer för svensson. Och då menar jag att jag brukar hålla mig ifrån balkade underlag. Men ändå lite allround. Båda dessa skidor förmedlar åkglädje och känsla. Men jag väger 20kg mindre än dig, så möjligt att båda dessa är för klena. Egentligen tycker jag det låter som du sitter på 2 par som funkar redan, i och med att du mest åker i Sverige. Men om du som sagt letar enl din inledande beskrivning "hygglig pist, prio offpist, 20m r, 108mm midja - så tycker jag Patron är klockren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Tillbaka
Topp