Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1073244" data-attributes="member: 144956"><p>Jag får tacka och bocka för förslagen. Visst är det som Janne påpekade lite av ett I-landsproblem. Men måste få åka skidor på interwebzen och läsa om prylar för att sedan leta reda på någon lågsäsongs deal Som terapi.</p><p></p><p>Patronen har jag kikat på men den känns för mjuk. Helldoradon för tung</p><p></p><p>Völkl 100eight har jag sneglat lite på men vill nog provåka för att se hur rapp den känns i pisten</p><p></p><p>BC Corvus var ny. Dags för lite påläsning</p><p></p><p>Salomon QLab känns lite för biffig. Så bra är jag inte. Vill nog ha lite mer tail rocker om man hamnar i skogen.</p><p></p><p>Jag hade gärna bytt mina code speedwall mot ett par RTM 84 or men pistskidorna känns inte prio. De duger till sprutsnön. Det är inte att de är dåliga skidor utan mer att funometern inte står på max när jag åker pist. Jag åker hellre omkring en hel dag och carvar med breda skidor och får ett bra mjukt åk än att smiska pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1073244, member: 144956"] Jag får tacka och bocka för förslagen. Visst är det som Janne påpekade lite av ett I-landsproblem. Men måste få åka skidor på interwebzen och läsa om prylar för att sedan leta reda på någon lågsäsongs deal Som terapi. Patronen har jag kikat på men den känns för mjuk. Helldoradon för tung Völkl 100eight har jag sneglat lite på men vill nog provåka för att se hur rapp den känns i pisten BC Corvus var ny. Dags för lite påläsning Salomon QLab känns lite för biffig. Så bra är jag inte. Vill nog ha lite mer tail rocker om man hamnar i skogen. Jag hade gärna bytt mina code speedwall mot ett par RTM 84 or men pistskidorna känns inte prio. De duger till sprutsnön. Det är inte att de är dåliga skidor utan mer att funometern inte står på max när jag åker pist. Jag åker hellre omkring en hel dag och carvar med breda skidor och får ett bra mjukt åk än att smiska pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Minska quivret genom att köpa en skida till
Tillbaka
Topp