Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mitt centrerad eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heaton" data-source="post: 404296" data-attributes="member: 79543"><p>Bindningen ska väl sitta ungefär där det är som smalast på skidan eller?</p><p></p><p>Midjans placering skiljer sig ju mycket från skida till skida och eftersom völkl ledge egentligen är en parkskida antar jag att smalaste punkten är helt i mitten eller kanske till och med mitti? Enligt mina begränsade kunskaper lär den punkten vara bäst att placera bindningen.</p><p></p><p>När jag skulle köpa mina förrförra skidor var jag i samma situation som du och jag beslutade att placera bindingen tre centimeter bakom "true center". Beslutet ångrade jag så mycket att jag monterade om bindingarna till mitten och har kört så sen dess. I parken är det en jätteskillnad, i pisten märker jag ingen skillnad men i offpisten kan det bli jobbigare att åka med bindningen i mitten.</p><p></p><p></p><p>Så du får välja vilken sorts skidåkning du prioriterar mest och utgå från det.</p><p></p><p></p><p>l33t r0XX0rzzzz</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heaton, post: 404296, member: 79543"] Bindningen ska väl sitta ungefär där det är som smalast på skidan eller? Midjans placering skiljer sig ju mycket från skida till skida och eftersom völkl ledge egentligen är en parkskida antar jag att smalaste punkten är helt i mitten eller kanske till och med mitti? Enligt mina begränsade kunskaper lär den punkten vara bäst att placera bindningen. När jag skulle köpa mina förrförra skidor var jag i samma situation som du och jag beslutade att placera bindingen tre centimeter bakom "true center". Beslutet ångrade jag så mycket att jag monterade om bindingarna till mitten och har kört så sen dess. I parken är det en jätteskillnad, i pisten märker jag ingen skillnad men i offpisten kan det bli jobbigare att åka med bindningen i mitten. Så du får välja vilken sorts skidåkning du prioriterar mest och utgå från det. l33t r0XX0rzzzz [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mitt centrerad eller inte?
Tillbaka
Topp