Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mitt första skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmmmax" data-source="post: 999095" data-attributes="member: 91767"><p>God eftermiddag Freeride!</p><p></p><p>Jag har bestämt mig för att flytta ner till Val Thorens i en månad och behöver akut köpa utrustning med en begränsad budget. </p><p></p><p>Skidåkningen kommer mest bestå av offpist- och parkåkning, behöver alltså en skida som funkar bra till båda ändamål. </p><p></p><p>De säljer ut en del twintip-skidor på Stadium, bland annat Völkl Ledge och K2 Domain. De kostar ca 3000 inklusive bindning. Skulle någon av de modellerna kunna funka? </p><p></p><p>Var även inne på Alpingaraget (den enda riktiga skidbutiken i Helsingborg där jag bor) och snackade lite. Där blev jag rekommenderad Salomon Suspect och Rossingol S3. Dessa skidor kostar 5000 kronor inklusive bindning.</p><p></p><p>Jag har svårt att avgöra hur bra jag är på skidåkning, jag har åkt en vecka/år med familjen sen jag var 6 år ungefär.</p><p></p><p>Är skidorna på Alpingaraget så pass mycket bättre att det är värt de 2000 kronor som skiljer? </p><p></p><p>Nästa fråga är vilken längd jag ska köpa. Jag är ca 185 cm lång, och väger runt 75 kilo. På Stadium sa dom att 171 cm skulle vara lagom, men tycker det låter aningen kort...</p><p></p><p>Tack på förhand!</p><p></p><p>Hug</p><p></p><p>Max</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmmmax, post: 999095, member: 91767"] God eftermiddag Freeride! Jag har bestämt mig för att flytta ner till Val Thorens i en månad och behöver akut köpa utrustning med en begränsad budget. Skidåkningen kommer mest bestå av offpist- och parkåkning, behöver alltså en skida som funkar bra till båda ändamål. De säljer ut en del twintip-skidor på Stadium, bland annat Völkl Ledge och K2 Domain. De kostar ca 3000 inklusive bindning. Skulle någon av de modellerna kunna funka? Var även inne på Alpingaraget (den enda riktiga skidbutiken i Helsingborg där jag bor) och snackade lite. Där blev jag rekommenderad Salomon Suspect och Rossingol S3. Dessa skidor kostar 5000 kronor inklusive bindning. Jag har svårt att avgöra hur bra jag är på skidåkning, jag har åkt en vecka/år med familjen sen jag var 6 år ungefär. Är skidorna på Alpingaraget så pass mycket bättre att det är värt de 2000 kronor som skiljer? Nästa fråga är vilken längd jag ska köpa. Jag är ca 185 cm lång, och väger runt 75 kilo. På Stadium sa dom att 171 cm skulle vara lagom, men tycker det låter aningen kort... Tack på förhand! Hug Max [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mitt första skidköp
Tillbaka
Topp