Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mitt kitt 2017/18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1095160" data-attributes="member: 121331"><p>[USER=149640]@Herkaperka[/USER] Kört 8 dagar på mina nu, allt från midjedjupt till bristande skare och turande i regn... Jag har dem i 188 cm och tycker de går som tåget. Köpt för att ersätta DPS Wailer 112RP2 som känns alldeles för mjuka och kort radie för mig numera. Jag åker gärna med fart i stora svängar och funkar grymt bra med 11 även när det börjar bli uppkört. Inga problem att köra stora svängar samtidigt som man kan trycka till och korta svängen ganska enkelt. Märks att de fokuserat på att ha den riktigt styv under foten tycker jag.</p><p>Jag är 176 cm, 70 kg så är ju ingen bjässe direkt, så om du är stor och tung kanske den kan kännas mjuk jämfört med skidor med mer metall.</p><p>Från vad jag läst verkar 10 mjukare och mer en "hopp-och-lekskida" med något kortare radie, så tror inte man ska dra för stora slutsatser om 11 från 10.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1095160, member: 121331"] [USER=149640]@Herkaperka[/USER] Kört 8 dagar på mina nu, allt från midjedjupt till bristande skare och turande i regn... Jag har dem i 188 cm och tycker de går som tåget. Köpt för att ersätta DPS Wailer 112RP2 som känns alldeles för mjuka och kort radie för mig numera. Jag åker gärna med fart i stora svängar och funkar grymt bra med 11 även när det börjar bli uppkört. Inga problem att köra stora svängar samtidigt som man kan trycka till och korta svängen ganska enkelt. Märks att de fokuserat på att ha den riktigt styv under foten tycker jag. Jag är 176 cm, 70 kg så är ju ingen bjässe direkt, så om du är stor och tung kanske den kan kännas mjuk jämfört med skidor med mer metall. Från vad jag läst verkar 10 mjukare och mer en "hopp-och-lekskida" med något kortare radie, så tror inte man ska dra för stora slutsatser om 11 från 10. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mitt kitt 2017/18
Tillbaka
Topp